Baardzo prosze o pomoc.. !!!

Temat przeniesiony do archwium.
Jesteście moja jedyna nadzieja.. :) W włoskim sie kompletnie nie potrafie połapać a musze napisac list.. dodam ze list ma byc pisany stylem formalnym co dla mnie jest kolejna sbstrakcja.. :) Jesli ktos mialby na tyle cierpliwosci i poprawilby moje bledy to bylabym wdzieczna.. :)) Zależy mi na czasie..

Egregio Signiore Rettore,
ho provuto a telefonarti per segreteria,ma non mi ho risposto nessuno,cosi ti scrivo.
Gradirei informazioni riquardo a in corso intermedio l'italiano.
Quanto dura questo corso e quanto costa ? Come si chiama quest'albergo?Dove e situato e che cosi c'e ? Che le assicurete e mantenimento ?
Che posso ottenere i sussidi oppure la borsa di studia ?
Anche sorei grata per informazione di programma del corso.. ( No i tu wlasnie ma byc jeszcze pytanie o rozrywki oferowane studentom po zajeciach.. no i zakonczenie z ktorym sobie nie poradzila :( )
Egregio Signior Rettore,
>ho provato a telefonarLe in segreteria, ma non mi ha risposto
>nessuno, cosi Le scrivo.
>Gradirei informazioni riguardo il corso intermedio di italiano.
>Quanto dura questo corso e quanto costa? Come si chiama
>quest'albergo? Dove è situato e che cosa comprende?
>Posso ottenere i sussidi o la borsa di studio?
>Le sarei anche grata se potessi avere delle informazioni sul programma del corso.
C'è qualcosa di organizzato per gli studenti dopo le lezioni?
Grazie, distinti saluti ..............(wpisz twoje imie )
signor ;) ale jesli piszesz do rektora to powinno byc magnifico rettore zamiast egregio signor...
No nie wiem, ja tam rektorem żadnym nie jestem.:)
MAGNIFICO??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tak uzywasz takiej formy piszac do rektora,pozdrawiam i dobranoc
JESLI TO MA BYC W FORMIE OFICJALNEJ TO NIE PISZE SIE MAGNIFICO
wydaje mi sie,ze z rektorem to raczej zawsze oficjalnie,raczej nie jest twoim kolega..
widac .ze magdasia nie widziala nigdy filmow historycznych...a wystarczyloby troche pokojarzyc..ze do rektora za dawnych czasow mawialo sie: Magnificencjo/od wloskiego rettore magnifico co oznacza doslownie Jego Magnificencja Rektor/..skojarzonka,skojarzonka sie klaniaja..drobiażdżek..
pewnie macie racje, ja nigdy nie pisalam po wlosku do zadnego rektora :::::::) wiec moge tylko przeprosic za moja niewiedze :)
Temat przeniesiony do archwium.