Studia...

Temat przeniesiony do archwium.
Chciałam zapytać czy żaden z dyplomów które uzyskujemy na polskich uczelniach nie liczy się w Italii??Pamiętam,że zaraz po wejsciu do Unii,koleżanka obroniła magistra i pokazywała mi swój dyplom(z gwiazdkami) i mówiła,że to już jest "Europejski" i że nie bedzie musiała już w innym kraju studiować od nowa.Jak to jest?Czy naprawdę każde studia trzeba powtarzać od nowa??
nie nie trzeba, potrzebna Ci bedzie prawdopodobnie nostryfikacja. Moga Ci kazac dorobic jakis egzamin, zalezy co studiujesz. . w Anglii nic nie musisz robic , dyplom jest utomatycznie uznawany, we wloszzech ponoc nalezy rbic nostryfikacje ale wszystko doslownie zalezy od uczelni. Ja np. nie musze robic zadnej nostryfikacji...
A chcesz kontunuowac we wloszech czy juz skonczylas studia i chcesz poprostu pracowac? w jakim kierunku?
wszystko zalezy od uczelni i kraju...
studiuję na AP w Krakowie pedagogike specjalność praca socjalna,mam zamiar ukończyć studia w kraju,ale w przypadku gdybym wyjechała do Włoch to mój dyplom będzie się tam liczył czy nie???
tz. po zakończeniu studiów mój dyplom bedzie tam miał jakąś wartość czy nie?