Kto jest tu samoukiem?

Temat przeniesiony do archwium.
No właśnie , są tu osoby które nauczyły się chociaż trochę j.włoskiego samemu (bez pomocy nauczycieli)??Jeśli tak to w jakim stopniu i czy dogadujecie się z Włochami ?i z jakich książek?
Odnawiam temat:) choć bardzo dawno został on założony. Ja mogę powiedzieć, że jestem samoukiem. Jedynie przez jakieś 3 miesiące uczyłam się go na studiach, ale poziom był bardzo, bardzo początkujący - nauczyłam się tam jedynie podstawowych zwrotów z rozmówek. Później uczyłam się sama w domu, przede wszystkim z materiałów znalezionych w internecie. Kilka razy jeździłam do Włoch. Nie mówię, że rewelacyjnie znam j. włoski, bo przede mną jeszcze wiele nauki, ale uczę się go systematycznie, więc mam nadzieję, że będzie coraz lepiej. Trudno mi ocenić precyzyjnie poziom znajomości języka, bo nigdy nie chodziłam na żadne kursy (może między A2/B1?) Sporo rozumiem i jestem w stanie się porozumieć w codziennych sytuacjach.
Czekam na wypowiedzi innych samouków.
Ja jestem samoukiem :) Wloskiego ucze sie od lutego tego roku ;) Hmm... ostro sie wzialem do pracy i teraz rozmowa z wloszkami przez skype nie sprawia mi trudnosci ;) Aah i mam 16 lat ;)
Ja sie ucze od jakiegos roku, na roznych stronach z cwiczeniami, np livemocha.com, oraz na stronach z kursami wloskiego. Ale nie uczylam sie systematycznie, bo wiecej czasu poswiecalam na angielski i rosyjski. Teraz mieszkam w Italii i od pazdziernika rozpoczynam tutaj studia na uni, wiec moj wloski bedzie coraz lepszy. Teraz jest moze slabe B1, ale rozumiem prawie wszystko we wloskiej telewizji, tylko ze podczas rozmowy nie potrafie sie otworzyc i zaczac swobodnie mowic :(