pytanko = czasowniki -ARE

Temat przeniesiony do archwium.
Witam, jestem początkujący i mam pytanie. Wiadomo, są 3 koniugacje czasowników (w tym koniugacja -IRE ma dodatkowo swoją podkoniugację) + czasowniki nieregularne. Czasowniki z -ARE odmienia się w prosty sposób, a dokładniej poprzez odcięcie końcówki i zastąpienie jej inną, tzn.: -o, -i, -a, -iamo, -ate, -ano. Jednak zauważyłem, że są takie czasowniki (a są niby regularne) jak "cercare" i "spiegare", a nie odmienia się już według tego schematu, bo do pewnych osób (tu, noi) trzeba dodatkowo dodać literkę "h", np. cerchi, spieghiamo.

W TAKIM RAZIE, W JAKI SPOSÓB MAM ROZPOZNAĆ, ŻE DO TYCH DWÓCH OSÓB MAM DOPISAĆ TE DODATKOWE "H"? Może wówczas wtedy, gdy ostatnią literą przed "-ARE" jest litera "c" albo "g"? Jeśli to polega na czym innym, to proszę mi o tym powiedzieć, bo nie chcę walić byków... Pozdrawiam:))))
zakonczone na -CARE lub -GARE w 2 osobie l.poj i 1 osobie l.mn po literze C lub G dodajemy H ;)
Dzięki, czyli dobrze zauważyłem. :D To samo tyczy się koniugacji z -ERE i -IRE, prawda? ;)
W języku włoskim "h" jest nieme tzn.nie wymawia sie go.Niemniej służy do zaakcentowania różnicy wymowy np:
ge - dże, gi - dżi
ghe -ge, ghi - gi
ce - cze,ci - czi
che - ke,chi - ki

W przykładzie spiegare mamy:
spieghi-czyt.spiegi , bez h spiegi - czyt.spiedżi
a w cercare:
cerchi - czyt.czerki , bez h cerci - czyt.czerczi

Czy teraz rozjaśniło ci sie trochę?
powiedz sobie na głos -jak Ci w drugiej osobie wyjdzie inna samogłoska niż w pierwszej, to dodaj H żeby sie wymawiało tak samo ;)

np. io spiego - tu spiegi (wyjdzie ci spiedżi) więc dodaj sobie H i masz spieghi (w wymowie spiegi po prostu)
Gramatyka języka włoskiego. (Mieczysław Kaczyński)