testy z włoskiego

Temat przeniesiony do archwium.
cześć:)
czy może ktoś polecić testy do nauki języka włoskiego na poziomie podstawowym? Zaczęłam się uczyć w tym roku włoskiego i muszę się przygotować do zaliczenia z praktycznej nauki j. włoskiego a mam problemy z czytaniem tekstów. Czy ktoś może polecić jakąś książkę z testami albo testy online? z góry dziękuję pozdrawiam
Asia
Co to znaczy, ze masz problemy z czytaniem? Z wymowa?
Mam problem z czytaniem ze zrozumienie, tzn ze zrobieniem tych zadań na zrozumienie tekstu... Możesz jakąś książkę/strone internetowa z takimi testami polecić? Jestem na poziomie początkującym, ale już takie testy nasz wykładowca nam robi na zajęciach...
A to ja nie wiem. Ja na poczatku czytalam bez zrozumienia: tzn. czytalam poczawszy od zrozumienia 5% tekstu / filmu tez /. Pierwsze lata pobytu we Wloszech spedzilam na takim czytaniu. Zadnych cwiczen nie robilam, a ze slwonika korzystalam rzadko.
Mysle jednak, ze jesli czytasz tekst i nie rozumiesz, to musisz poznac nowe slowka. Kiedy znasz juz slowka i ewentualnie nowe zagadnienie z gramatyki, to musisz zrozumiec cwiczenia. Nie wyobrazam sobie, zeby tak nie bylo.
tu jest strona, która może być przydatna do nauki rozumienia języka:
http://impariamoleggendo.blogspot.com/

Ale prawde mowiac, mozna sie uczyc z wszystkiego. Ważne, zeby sie nie zniechęcać, jesli w tekscie wystepuja slowka, ktorych sie nie zna, starac sie zrozumiec jak najwiecej z kontekstu i nie zagladac do slownika dla prawdzenia kazdego wyrazu.
No i trzeba czytać dużo i często :)
Dla mnie, na początku nauki, znakomita metoda na rozumienie tekstu, bylo słuchanie muzyki wloskiej z patrzeniem na tekst.
Ciekawy ten link. Cwiczenia Preposizioni dobre. Reszta to chyba strata czasu. Moge sie mylic.
Przy okazji wyskoczyl mi ten:
http://learn-italian.blogspot.com/
Na sluchanie, nie czytanie.
hej:) dziękuję bardzo za te linki:)