Prosba o sprawdzenie opisu dnia ...

Temat przeniesiony do archwium.
Hej prosze kogos kto zna Wloski by pomogl mi w sprawdzeniu krotkiego zadania gdyz, niestety nie jestem dobra w kloci z wloskiego. Bede bardzo wdzieczna.

TRESC ZADANIA:

Di solito mi sveglio dopo e cinque di mattina. Mi lavo e vesto, pettino i miei capelli e metto un poco trucco. Subito vado in cucina e faccio colazione, circa le sei e quaranta cinque, esco da casa e prendo l'autobus a scuola.
Dopo scuola torno a casa e preparo il pranzo e mangio. All quatro e mezza vado riposare un poco. Pùi tardi mi ascolto la musica e studiare. La sera mi guardo la televisione.

Z gory dziekuje za pomoc.
Sama się dopiero uczę, więc mogą być błędy. poprawię to co widzę:

>Di solito mi sveglio dopo e (tu coś brakuje) cinque di mattina. Mi lavo e vesto,
>pettino i miei capelli e metto un poco trucco. Subito vado in cucina e
>faccio colazione, circa (tu też coś brakuje) le sei e quaranta cinque, esco da casa e
>prendo l'autobus a scuola.
>Dopo scuola torno a casa e preparo il pranzo e mangio. All quatro e
>mezza vado (i tu brak czegoś) riposare un poco. Pùi tardi mi ascolto la musica e
>studiare (ten czasownik nie powinien być w bezokoliczniku). La sera mi guardo la televisione.

I jeszcze uwaga: mi ascolto, mi guardo znaczy mniej więcej: słucham sobie. Jeśli tak chciałeś napisać, to zostaw to "mi"; jeśli natomiast chciałeś napisać: "słucham" to wykreśl je.

W sumie niezłe wypracowanie.
dopo LE cinque
mi lavo e Mi vesto - musi byc przy drugim czasowniku tez
mi pettino.
un po' di trucco
faccio LA colazione
zamiast circa dalabym verso. mozliwe ze to jest dobrze ale z verso jakos lepiej mi brzmi :)
allE quattro...
vado A riposare un po'
più tardi ascolto la musica e studio. - bez mi bo to nie zwrotny :)
Alla sera guardo la televisione - tak samo, bez MI :)
bardzo dziekuje za pomoc:) dzieki naprawde z calego serca bo ja i moj wloski to niebo ziemia:)
bardzo dziekuje za pomoc:) dzieki naprawde z calego serca bo ja i moj wloski to niebo ziemia:)

»

Życie, praca, nauka