Tajemnicza 6

Temat przeniesiony do archwium.
Kochani... Od jakiegoś czasu męczy mnie włoska 6... Otóż często bo na każdym kroku słyszę "Dove 6??" "Hai 6" Co oznacza to 6... Bardzo proszę o pomoc. JEstem wprawdzie początkująca, ale myśle, że owa 6 jest jak najbardziej potoczna. Z góry dziękuję za pomoc.
w tych zwrotach nie chodzi o 6 jako cyfre np. "dove sei" oznacza "skad jestes"...i jest to odmiana czasownika essere :
io sono
tu sei
lui/lei e'
noi siamo
voi siete
Loro sono
przepraszam za pomylke dove sei znaczy oczywiscie gdzie jestes
Jak żyję, nie słyszałem jeszcze: Dove 6:)
A tu na każdym kroku...hm.
Jak to nie slyszales? a przez tel? :P
nie slyszales, bo "uslyszec" jest trudno;-)
poniewaz sei - jestes i sei - szesc ma te sama pisownie i wymowe, 6 jest uzywane w wiadomosciach pisanych, najczesciej w sms lub na czatach, dla "zaoszczedzenia" miejsca i czasu :-)
chi 6, dove 6 itd.
W jezyku sms'owym lub chatowym jest mnostwo tego rodzaju skrotow wykorzystajacych wymowe pewnych wyrazow lub czesci wyrazow:

perché--> per = x --> xchè, xkè
rotto --> otto = 8 --> r8
treno --> tre = 3 --> 3no
nessuno --> uno = 1 --> ness1
itd.

na tej stronie sa zebrane skroty uzywane w krotkich wiadomosciach, zeby przejsc na kolejne strony trzeba kliknac na linki na dole strony
http://www.pcworld.it/showPage.php?template=attualita&id=1811&sez=mo
Widać teraz, do czego doprowadza ta okropna tendencja do spłycania języka. Zgroza, dla większości młodych ludzi smsy stały się główną, zeby nie powiedzieć jedyną formą wyrażania się w formie pisemnej. Dochodzi więc, między innymi, do takich kuriozalnych sytuacji, że zaczynają słyszeć cyfry.

O tempora! O mores!:)
Ehi Trishya! Fdv! Hobidite (ap male c6). Per me 6 la + (lo sai ke lo 6?), xò xh, x qst se#. Int bla con te. Ok, civepoi, ap. P.S.: Ap, ctactc? Riss ;-)
Ehi, giovan8 ;-) -male ke ci 6 tu con la tua ironia a tirarci su ;-)
maqmiam?? ;-D 6c8a. ??
ba&ab
ta "nowoczesna" pisownia zostala nazwana LINGUICIDIO:-)
Temat przeniesiony do archwium.