pomocyyy

Temat przeniesiony do archwium.
Witam Was! Jestem samoukiem i postanowiłem zabrać się za włoski. Mam do Was pytanko. Akcent w j. włoskim pada najczęściej na przedostatnią sylabę. Ściągnąłem sobie lekcję próbną z ESKK i napotkałem tam wyraz albero (akcent pada na "al"). Skąd wiedzieć jak poprawnie wymawiać wyrazy, żeby nie popełniać błędów?
no właśnie jak to jest z tymi akcentami???
Kłania się wyszukiwarka
www.wloski.ang.pl/SLA_ciekawostka_3383.html
a ja polecam slownik wlosko-wloski online: www.demauroparavia.it
w kazdym slowie jest zaznaczony akcent:)
Ja rade daje taka, jesli nie wiesz jaki akcent, stawiaj na przedostatniej, ale to tylko podczas nauki, zaniam nauczysz sie prawidlowo wielu slow, bo mozna narozrabiac. Niektore slowa roznia sie JEDYNIE akcentem, a maja calkiem rozne znaczenia. np. anora z akcentem na o znaczy jeszcze, a z akcentem na pierwsze a znaczy kotwica. Leggere z akcentem na drugie e znaczy lekkie, z akcentem na pierwsze e znaczy czytac, i tak dalej.

W niektorych slowach, glownie obcego pochodzenia, lub tych wlasnie, ktore roznia sie jedynie akcentem od swoich "blizniakow" akcent jest zaznaczony, i wtedy trzeba czytac tak jak jest napisany.
Warto wiedziec,ze po wlosku wystepuja dwa rodzaje akcentu, akcent wyrazowy i akcent graficzny, ten drugi nie oznacza samego akcentu jak my to rozumiemy, tylko rodzaj wymawiania samogloski. np. w slowie perché - akcent stawiamy na ostatniej samoglosce, ale do tego jest to akcent scisniety.

Jesli uczysz sie sama, warto zaopatrzyc sie w ksiazke, gdzie akcenty sa zaznaczone - ale one powinny byc tak zaznaczone, zeby nie mylic tego z faktycznymi graficznymi wloskimi akcentami! To powinno byc wytluszczenie, podkreslenie, kropka pod samogloska, ale nie nad! I do tego koniecznie nagrania, zeby to zobaczyc i uslyszec. Potrzebny jeszcze dobry sluch muzyczny, i wszystko bedzie OK! :))
Sla miałabym pewną prośbe- mianowicie jak można się z Tobą skonatktowac? jakis email gg :P