ci penso

Temat przeniesiony do archwium.
hej ludki, jestem początkująca i nie wiem jak napisac 'pomyśle o tym jeszcze' lub ' muszę to jeszcze przemyślec' , czy nalezy użyc ci penso??? uprzejmie prosze o pomoc
Wg mnie ci penso...
a czy można to powiedzieć jeszcze w jakiś inny sposób?
moze tak....dovro' pensarlo

ci dovro' pensare
ci pensero' ancora >>> pomysle o tym jeszcze
dziękuje:)
''pensarlo'' bedzie oznaczalo ze myslisz cos na jakis temat
np. lo penso anch'io >>> ja tez tak mysle
kiedy chcesz powiedziec ze chcesz cos przemyslec/pomyslec nad tym trzeba uzyc partykuly CI, mam nadzieje ze nie namotalam:P saluti
ale mozna też powiedzieć : me lo pensare' ...to dokładnie tak jak po angielsku: I'll think about it ! ...ja tak używam ...bo to jest chyba najbliższe stwierdzeniu : " pomysle o tym " ;-)
heh...kiedyś znajomy Włoch zapytał mnie czy "me lo pensare'"= "ci pensero" ? to znaczy czy na pewno o to mi chodziło..i wytłumaczyłam mu wlasnie po angielsku...na co stwierdził : że bardzo dobre tłumacznie :-) ...zatem Włosi powinni zrozumiec i "ci pensero" i "me lo pensare'" :-))
Saluti
i baci calorosi :-* * *
Nie mam 'praktycznej' wiedzy, ani nie znam angielskiego, przekonaj mnie, proszę, że "me lo pensare'"= "ci pensero".
ja bym to rozumiała tak: me lo pensare (l'infinito) - mnie to (o tym) myśleć
ci penserò (il futuro semplice) - pomyślę o tym.
Niby w 'slangu' można powiedzieć tak i tak, a może nie mam racji... ;-(((
tujaga ma racje, jedno jest bezokolicznikiem (me lo pensare), a drugie czasownikiem w 1 os. l. poj. w czasie przyszlym (ci pensero'),

ja bym powiedziala tak:
pensare a qc/qu - myslec o czyms/kims = pensarci

pomysle o tym to na pewno forma: ci pensero', ewentualnie mozna powiedziec: pensero' a questo, albo: pensero' a cio' che mi hai detto itp. (pomysle o tym, co mi powiedziales/as) - w tych dluzszych formach akcentuje sie myslenie "o tym/o czyms", o czym byla mowa itp.
ja tez bym powiedziala ci penso io albo devo pensarci su czyli musze to przemyslec.