Info podatek belki...Info . po prosze!

Temat przeniesiony do archwium.
Ciao a tutti,

domanda indirizzata a eventuali italiani che conoscono bene come sia in Polonia ( io non del tutto ) e a polacchi.

In Polonia, la tassazione Belki ( 19% ) si applica su plusvalenze e minusvalenze. Questione:

è possibile ricevere un accredito dei podatek belki su transazioni finanziare in perdita ( minusvalenze ) come in Italia? oppure è possibiloe solo nella misura del 50% per 5 anni e solo se si continua ad avere plusvalenze ( perciò a debito nei confronti dello Stato ). ??

Grazie
podatek Belki jest od procentow np wlozysz do banku 100 zl na 5 proc rocznie..czyli bank ci da 5 zl oprocentowania i ty placisz 19 proc od owych 5 zl--czyli podatek Belki w tym przypadku to sa grosiki ..ok 10 groszy-Podatek Belki to oprocentowanie procentowania
http://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek_od_dochod%C3%B3w_kapita%C5%82owych
nie ma wlosku jest za to po angielsku
si, questo si...la mia domanda è sulle perdite.
In caso di perdite, è possibile detrarle? o solo usarle per futuri investimenti?
jak nie masz zysku z oprocentowania lokaty...rachunku-conto- to nie placisz podatku Belki-Tu jest Polska nie Italia
placi sie tylko podatek od zarobionych odsetek
sulle perdite non c'è possibilità di nessun recupero?

(minusvalenze)
inflacja i tak zjada odsetki
inflacja wynosi obecnie 4,4%
che c'entra con quello chiesto? ...non è sempre una battaglia Italia-Polonia o Paese migliore o peggiore.Ho chiesto se anche sulle minusvalenze, visto che comunque il 19% è maggiore in ogni caso di una inflazione del 3-4% ;)
chodzi ci o przupadek jak masz konto na minusie? ..debet?..minusvalenza saldo debetowe?
w Pl nie placimy imposta bollo conto corrente w kwocie 34 eu rocznie dla panstwa
Premetto che non conosco bene come sia in Polonia ma per quanto ne ho capito si puo' solo compensare con le plusvalenze (nella misura non superiore al 50% nei 5 anni successivi). Sempre a condizione che si tratti dello stesso tipo di investimento. Non vale per i fondi di investimento.

art. 9 ustawa o PIT
O wysokość straty ze źródła przychodów, poniesionej w roku podatkowym, można obniżyć dochód uzyskany z tego źródła w najbliższych kolejno po sobie następujących pięciu latach podatkowych, z tym że wysokość obniżenia w którymkolwiek z tych lat nie może przekroczyć 50% kwoty tej straty.
edytowany przez Paola81: 20 gru 2012
Grazie Paola, allora avevo inteso bene.Peccato.

Grazie per l'aiuto!
Robby dopytaj sie u zrodla..w swoim banku :D
jestem niezależny na inwestycje :)
żadna bankow
......Skoro można było niegdyś opodatkować przychody z kont oszczędnościowych, to czemu by nie opodatkować wypłat z bankomatu? .......http://www.biztok.pl/Fiskus-miazdzy-Wprowadza-coraz-bardziej-absurdalne-podatki-a6586
Temat przeniesiony do archwium.