Piza czy Bari?

Temat przeniesiony do archwium.
hej! w ramach Erasmusa moja uczelnia oferuje wyjazdy do Pizy albo do Bari. Studiuję prawo. Co lepiej wybrać, tzn. które miasto? Jakie są plusy i minusy życia w tych miastach, jak dialekt? Jeśli macie na ten temat informacje- piszcie, zwłaszcza na temat Pizy, bo o niej, jako ośrodku wymiany międzyuczelnianej - wiem najmniej, dzięki!
W Toskanii, czyli i w Pizie, dialekt jest najbardziej zbliżony do oficjalnego języka, możemy w tym przypadku mówić o gwarze. W Bari jest dialekt z prawdziwego zdarzenia. Myślę, że nie powinieneś/naś się sugerować akurat tym, bo i tak jak do kogoś się odezwiesz to ci odpowie po włosku (ok na południu z akcentem, który na początku jest trudny do zrozumienia, albo w przypadku staruszków trzeba liczyć się z odpowiedzią w dialekcie :D ).
Minusy Pizy : jest droższa niż Bari.
Plusy: jest w Toskanii, jest tu co zwiedzać, jeśli to też cię interesuje (nie mówię, że w Bari nie - ale to po prostu 2 inne światy).
Kiedy zadalam to pytanie mojemu facetowi (Rzymianin D.O.C.), odpowiedzial: "Madonna, ma che ci sta a pensa'?" :)))) Oczywiscie skrytykowal Bari.
Ja nie bylam ani w Bari, ani w Pizie. Ale po ostatnich wakacjach na poludniu Wloch, mowie ci: wybierz Pize:) Blizej cywilizacji, powiedzialabym, nie obrazajac nikogo. Jak napisala Ilecka, to 2 rozne swiaty, polnoc i poludnie. A nawet centrum i poludnie Wloch. No i Toskania, le città d'arte i nie tylko.
Na poludniu jest pieknie, jesli chodzi o przyrode, ale tez strasznie brudno i ogolnie jakos mniej bezpiecznie.
Rowniez uniwersytet jest lepszy w Pizie, tak twierdzi moj facet.
Ja bylam na Erazmusie w Rzymie, nie wiem czy drozej, czy taniej niz na poludniu, ale np. na uniwerku studenci Erazmusa dostawali specjalne karty magnetyczne do stolowki studenckiej i tam jedli obiady za 2 Euro (slownie: dwa). Wlaczone primo, secondo, verdura e frutta + acqua. Wiec moze w Pizie tez jakies ulatwienia dla studentow Erazmusa sa, jesli martwisz sie aspektem finansowym.