filologia włoska

Temat przeniesiony do archwium.
Chciałam się zapytać, czy słaba znajomość włoskiego będzie problemem na takich studiach? jak poprawić znajomość włoskiego? jestem samoukiem i szukam książek i pomocy wszędzie gdzie się da! w ogóle marzę by być przewodnikiem we Florencji. Tylko jest jeden problem... włoski wchodzi mi szybko, ale nie wiem jak przyspieszyć naukę w angielskim... a muszę zdać rozszerzenie by się dostać na filologię włoską, prawda? będzie ciężko:(
takich studiach, tzn. jakich? we wloszech? raczej tak. Bycie przewodnikiem w it to nie jest prosta sprawa, powiedzmy, ze rynek jest przesycony.
"takich studiach" czyli na filologii włoskiej po prostu chyba.
Problemu nie będzie, tylko trochę więcej pracy na 1-szym roku, bo w grupie niezaawansowanej trzeba będzie przerobić pewnie w rok całą gramatykę... Jeśli podoba Ci się język i to Twoje marzenie to na pewno dasz radę.
Na italianistyce nie będzie problemów, po prostu napracujesz się więcej na 1 roku. Większe problemy widzę z pracą we Florencji - wiesz, tam są stada ludzi po historii sztuki, którzy daliby się pokroić za taką pracę. Przypuszczam, że musiałabyś dość dokładnie udowodnić swoją wiedzę i kompetencje, nie tylko językowe - chyba że chcesz stać i się ogłaszać "na dziko" albo organizować jakieś własne wycieczki po tym mieście :)
mam do Was pytanie =) wlasnie jak to jest z italianistyką? żeby się dostać trzeba mieć przyzwoicie zdaną mature rozszerzona z angielskiego, tak? a jesli by sie zdawalo na maturze wloski rozszerzony? trzeba wtedy zdawac tez angielski zeby isc na italianistyke?

chcialabym jeszcze zapytac jak to jest ze studiami we wloszech? to oczywiste ze wloski trzeba miec opanowany perfekcyjnie, ale na jakiej podstawie mozna sie ubiegac o miejsce na uczelniach? bo nie sadze zeby polska matura byla brana pod uwage...
=)
zapisując sie we włoszech na studia nie patrzą wcale na Twoja mature czy jest polska czy włoska czy nawet czeska :)