erasmus-jechać czy nie jechać? oto jest pytanie..

Temat przeniesiony do archwium.
ciao a tutti! jestem studentką z bydgoszczy, mam mzliwość wyjazdu do padwy z "erasmusa" w przyszlym roku akademickim, uczę się trochę języka, jestem zakochana w italii i strasznie chciałabym jechać ale szczerze muszę się przyznać że mam stracha jechać sama, czy ktoś z was może mi powiedzieć jak to wygląda po przybyciu na miejsce z tym programem, z funkcjonowaniem na ich uczelni, opiekunem programu tam we włoszech itp?a może bylście w padwie? będę wdzięczna za wzelkie wieści i rady, bacioni!
nie masz nad czym sie zastanawiac!

rowniez pojechalam sama jako erazmus. dopiero potem dojechaly 2 polki, ktorych wczesniej nie znalam.
tak naprawde sama nie bedziesz. bedzie mnostwo innych erasmusow, a ci, z reguly, trzymaja sie razem. jesli tylko znasz jezyk i pociaga cie mysl o wyjezdzie- jedz.
poza tym prawie w kazdym miescie, ktore przyjmuje erasmusow jest ESN- Erasmus Student network. Nie wiem czy sa w Padwie, ale w Pizie na pewno. To taka organizacja zrzeszajaca erasmusow, organizujaca rozne imprezy, wycieczki etc.

wiesz, ja za nic w swieci na nic innego nie zamienilabym mojego wyjazdu erazumsowego. i jesli pojedziesz, tobie rowniez zycze takich odczuc juz po powrocie:)
jechac!
Hej! nie zastanawiaj sie tylko jedź! Ja w przyszłym roku akademickim tez chcę jechać do Włoch i tez bardzo bym chciała własnie do Padwy. Byław w tym mieście i bardzo mi się ono podobało. Wiem, że jest tam dużo studentów z programu erasmus także Polaków. Mam nadzieję, że mi sie uda tam pojechać w przyszłym roku. Pojutrze mam jednak rozmowe kwalifikacyjna po włosku i trochę sie boję... bo nie za dobrze znam tan język, ale mam nadzieje, że będzie dobrze:)