Centralwings zostawił pasażerów na lodzie

Temat przeniesiony do archwium.
ani przewoźnik Centralwings, który od miesięcy miał stale kłopoty finansowe, zwija skrzydła i latać będzie tylko do października. Jednak wcześniej zdążył z wyprzedzeniem sprzedać bilety na kilkadziesiąt lotów w listopadzie i grudniu. W ten sposób na lodzie zostawił setki pasażerów, którzy postanowili skorzystać z jego usług.

Pasażerowie skarżą się, że nie odzyskali pieniędzy lub że linie oferują im w zamian przelot... na innej trasie.

Marek Węcowski, historyk z Uniwersytetu Warszawskiego, 11 listopada miał polecieć do Edynburga. Bilety kupił w sierpniu w taniej linii lotniczej Centralwings. To miał być lot na konferencję naukową, w którym oprócz mnie miało polecieć kilku innych naukowców z uniwersytetu - mówi. Pod koniec sierpnia dostał informację: lot odwołany. Dołączono numer infolinii.
Kiedy na nią zadzwoniłem, dowiedziałem się tylko tyle, że lotu nie będzie, linia lotnicza nie ma żadnego zastępczego. Na moje pytanie o zwrot pieniędzy odpowiedzieli, że będzie, ale nie wiadomo kiedy i jak - mówi.
Węcowski pieniędzy jeszcze nie odzyskał, biletu nie ma, za to musi kupić sobie nowy.

W podobnej sytuacji znalazło się kilkuset klientów Centralwingsu. Bo choć rzecznik prasowy tej linii obiecuje, że wszyscy dostaną zwrot pieniędzy lub bilety na loty zastępcze, to przyznaje, że nie zawsze będą to loty dokładnie na trasach, które kupili.
Dla wielu pasażerów to sprawa, z którą mieli co najwyżej do czynienia w czasie oglądania słynnej lotniskowej sceny z "Misia" i monologu o bilecie do Tokio, który można zamienić na Melbourne. To niedopuszczalna praktyka, przecież wylot czy przylot do innego miejsca to zupełnie inna usługa, a nie lot zastępczy - twierdzi prawnik z Europejskiego Centrum Konsumenckiego Małgorzata Furmańska.

Centralwings sygnalizował problemy finansowe już od wielu miesięcy. W tym roku z ich powodu anulował kilka lotów w marcu, tuż przed świętami Wielkanocy. Najbardziej poszkodowani byli Polacy z Wielkiej Brytanii, którzy przez kilka dni nie wiedzieli, czy będą mieli szanse przyjechać do domów.

a sygnalizowal,sygnalizowal..i niewiedziec czemu sama zakupilam u nich bilet...podkusil mnie wasz optymizm forowicze..ciekawe ile bede czekac na zwrot kasy
Ja nawet o tym nie słyszałam ;] forum dopiero nie dawno znalazłam (dzięki linn_linn... ;))
Znajoma kupowała bilet na samolot Centralwings (na grudzień) w biurze podróży. Była tam i powiedzieli że jak coś będą wiedzieć zadzwonią . Podobno, a na razie nic nie wiedzą... ;] pięknie to wszystko załatwiają...
Od niedzieli wieczór cała noc czekania na samolot z Poznania do Rzymu. A wszystko to po to, żeby po 5 rano nast.dnia dowiedzieć się, że Central Wings anulował lot!
a mi oddali kase...milo z ich strony ze dlugo nie czekalam...:D
czesc! czy moze mi ktos z Was pomoc? kupilam bilet na 26 wrzesnia z Rzymu do Wroclawia, powrot 06 pazdziernika. Na stronie centrawings jest napisane, ze ostatni lot odbedzie sie na tej trasie 30 wrzesnia..teraz moje pytanie jest takie, czy w ogole mam szanse na chociazby lot w jedna strone? nadal sprzedaja bilety na ten dzien, na pazdzienik juz niestety nie..pozdrawiam wszystkich, karina
a dostalas od nich sms na tel kom.ze lot masz odwolany??? ja dostalam pierwszego wrzes.a lot mialam na szesnastego...najpiwrw zbyl ze wylor po tyg ze odlot odowlany..i na maila..kontroluj...ale raczej watpie zebys poleciala..od maja bylo wiadomo ,ze padna lada moment.... myslalam ze dociagna do konca roku..
Pod koniec sierpnia tania linia lotnicza Centralwings ogłosiła likwidację wszystkich połączeń. Jednak wielu pasażerów do tej pory nie zostało poinformowanych, że ich loty są odwołane.Centralwings zlikwidował trzy połączenia z Gdańska. Do Edynburga ostatni raz mogliśmy polecieć 11 września, do Dublina 12 września, natomiast do Rzymu samoloty jedynego polskiego taniego przewoźnika latać będą do 30 września.

Co mają zrobić pasażerowie, którzy kupili bilety na loty po tych terminach? - Mogą bezpłatnie skorzystać z rejsów na podobnych kierunkach, realizowanych przez PLL LOT - mówi Kamil Wnuk, rzecznik Centralwings. - Natomiast osobom, które nie przyjmą takiej propozycji, zwrócimy wpłacone pieniądze.Jednak nie wszyscy klienci Centralwings wiedzą, że ich loty zostały zlikwidowane.

- Gdybym nie przeczytała o tym w "Gazecie", nie miałabym jak wrócić z Rzymu - mówi Joanna Kuhn. Pani Joanna miała za tydzień lecieć do stolicy Włoch, jednak przewoźnik nie poinformował jej, że samolotu powrotnego nie będzie.

- Naszych pasażerów informujemy najpóźniej dwa tygodnie przed datą skasowanego lotu - tłumaczy Wnuk.

Ale w przypadku naszej czytelniczki oznaczałoby to, że o odwołanym samolocie dowiedziałaby się będąc już we Włoszech.

W podobnej sytuacji mogą być osoby, które zdążą wylecieć z Gdańska, ale powrót mają zaplanowany po dacie likwidacji lotów do Gdańska.

- Dwa tygodnie to minimum, jednak robimy wszystko, aby informacja dotarła do naszych klientów jak najszybciej - obiecała rzecznik Centralwings.

Więcej informacji uzyskasz dzwoniąc pod nr [tel](z telefonów stacjonarnych) albo +48 22 42[tel](z telefonów komórkowych i z zagranicy).
Mojej znajomej chcieli zamiast lotu Kraków-Bolonia wymienic na Warszawa-Mediolan ;] dajcie spokój, w tej chwili czeka na kase (podobno do 3tyg. dotrze...)
w zwiazku z takimi przykrymi sprawami jak odwolanie lotu czy niespodziewane przelozenie go w ostatniej chwili mam pytanko... Chyba kazdy na tym forum slyszal o numerze jaki Wizzair, zreszta nie tylko, wycial na Boze Narodzenie w Bergamo... Jakis czas temu kupilam bilety wlasnie na Boze Nar i wlasnie u Wizzair ale bez ubezpieczenia... Na ich str internetowej jest napisane, ze oplaty za ubezp dokonuje sie w trakcie rezerwacji lotu ale moze jest tu ktos, kto ma doswiadczenie w tego typu sprawach i kupil pakiet ubezpieczeniowy od takich wlasnie wypadkow pozniej w jakiejs innej firmie ubezpieczeniowej?? Jesli tak to jaka firma jest godna polecenia i ile takie ubezpieczenie moze kosztowac?? Bede bardzo wdzieczna za odpwiedz :D
Chyba cos przegapiłam... o jaki numer chodzi? Możesz podac szczegóły? Znów pni anulują loty?!
Moja mam nigdy ubezpieczeń nie wykupywała... A co wizzair nie zwraca kasy potem w razie odwołania lotu?? Cetralwings zwraca...
Kurcze ja 22 wrzesnia lece Centralwingsem do Wroclawia. Czy wie ktos czy z tym lotem jest wszystko ok?
kochana umbryjko nigdzie nie polecisz.....podalam nr telefon zadzwon do nich..albo sprawdz poczte..moze masz jakies info..sami mowia, ze 2 tyg najpozniej przed odlotem daja znac o odwolaniu lotow.../mi zwrocili kase w 4 dni..wczesniej mialam od nich sms i maile..
Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 lutego 2004 r. przewiduje, że w razie odwołania lotu pasażerowie, jeżeli nie zostaną odpowiednio wcześniej o tym poinformowani, mają m.in. prawo do odszkodowania od przewoźnika lotniczego w wysokości 25[tel]euro. Nie przysługuje ono, jeżeli odwołanie lotu zostało spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami.......Pasażerom
którym odwołano lub przełożono lot przysługuje prawo do otrzymania zwrotu kosztu biletu oraz odszkodowania - do 600 euro. Stanowi to rozporządzenie Unii Europejskiej, które weszło w życie w 2005 roku. - Kwestia rzetelności przewoźnika to nie jego łaska, ale obowiązek.
Aby ubiegać się o odszkodowanie, pasażer musi uzyskać na lotnisku zaświadczenie wydane przez przewoźnika, że lot został odwołany lub opóźniony. Z takim zaświadczeniem może wystąpić do przewoźnika z roszczeniem. W przypadku uzyskania odmowy może zwrócić się do rzecznika praw konsumenta.
Czesc Umbryjka! Ja kupilam bilet na 26 wrzesnia, powrot 06 pazdziernika. Kilka dni temu zadzwonilam do nich, aby potwierdzic lot, odpowiedzano mi, ze na tej trasie zostal odwolany tylko lot powrotny, poniewaz loty z Rzymu do Wroclawia beda odbywac sie tylko do 30 wrzesnia. W sprawie lotu odwolanego poinformowano mnie, ze mam prawo do zwrotu kosztow za bilet badz tez, zorganizuja lot innymi liniami lotniczymi tj. LOT, z tymze na innej trasie, a mianowicie Warszawa - Rzym. Wiec miejmy nadzieje, ze wszystko bedzie OK. Gdyby lot nie mial sie odbyc, powiedzieliby. pozdrawiam, karina
Do nas jak na razie nie przyszlo zadne zawiadomienie o ewentualnym odwolaniu (mail kontaktowy i telefon podawal moj maz). Przed chwila tez sprawdzalam na stronie Centralwingsa i jak na razie wynika z niej, ze lot ma sie odbyc planowo. Wiec trzymam kciuki, ze wszystko bedzie dobrze.
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Solo italiano

 »

Pomoc językowa - tłumaczenia