strajk generalny 12 grudnia - pomozcie!

Temat przeniesiony do archwium.
Hej! Jestem studentem Erasmusa z Perugii. 12 grudnia wracam na Swieta do Polski. Moj samolot odlatuje z Roma-Ciampino o 20:30. Jest tylko jeden problem. Tego dnia planowany jest we Wloszech strajk generalny :/ Wyczytalem na stronie ichniego ministerstwa transportu, ze lotniska maja strajkowac od 10-18, koleje od 14-18 a komunikacja miejska - cala dobe. Wpadlem na pomysl, by jechac do Rzymu jak najwczesniej z rana, z Termini zlapac jakiegos busa na Ciampino, no a reszte dnia jakos przewegetowac liczac, ze opoznienie samolotu bedzie jak najmniejsze. Co o tym sadzicie? Czy moj plan ma szanse sie powiesc? A moze znacie jakies lepsze sposoby? Pomozcie, bo mam juz dosc tego glupiego kraju i chce sie z niego jak najszybciej wydostac :/
ALE FAJNEGO MASZ NICKA..KOTA KIEDYS MIALAM O TYM IMIENIU...
Komunikacja miejska w Rzymie musi zagwarantować tzw. fasce protette, a wiec strajki zaczynają się zawsze o 08:30 rano i trwają bez przerwy do 17, a potem znowu od 20 do końca zmiany. Szkoda, ze lecisz z Ciampino, bo na Fiumicino nawet w czasie strajku jeździ Leonardo Express...
Tak, ale sa przeciez prywatne linie wozace pasazerow na trasie Roma Termini - Ciampino. One chyba strajkowac nie beda??? Myslalem, zeby jadac z Perugii skorzystac z uslug prywatnego przewoznika Sulga, ale - wiem, ze zabrzmi to troche jakbym panikowal - boje sie, ze chlopaki od bramek na autostradach zablokuja przejazd. Naprawde nie wiem, czego sie po tych ludziach spodziewac...
Nic nie słyszałam o tym, żeby ktokolwiek blokował bramki na autostradzie w ramach strajku... :)
nigdy nie slyszalas-szkoda,ja we wloskich dziennikach co pare miesiecy slysze,tutaj przyklad
"11 gennaio 2008 Sciopero dei metalmeccanici. Blocchi in autostrada