wyjazd do mediolanu

Temat przeniesiony do archwium.
Witam.
W ciągu kilku najbliższych tygodni wybieram się do Mediolanu. Nie wiem czy lepiej lecieć samolotem czy jechać autokarem. Jak się dostać z lotniska w Bergamo na dworzec centralny w Mediolanie? Jestem zupełnie zielona jeżeli chodzi o takie podróże, dlatego proszę o jakieś wskazówki, bo ja nawet nie wiem o co pytać. Przede wszystkim chodzi mi o komunikację do Mediolanu i z powrotem i po Mediolanie. Gdzie się kupuje bilety? Słyszałam, że trzeba je kasować na dworcach (?????). I jeszcze dwa pytania: na ile można porozumieć się z Włochami po angielsku? mam na myśli, np. obsługę w hotelach czy na dworcu. W rozkładzie jest napisane, że samolot odlatuje z Mediolanu z powrotem do Polski o 6.45 (czy jakoś tak), tak więc z hotelu muszę się wykwaterować około 1.00 w nocy. Na ile jest to możliwe? pewnie to zależy od hotelu, ale może ktoś był w takim raczej tańszym hotelu i wie jak to się odbywa. Zdaję sobie sprawę, że dla kogoś moje pytania są naprawdę głupie, ale póki co dla mnie to czarna magia :(
z góry dzięki za każdą pomoc :)
P.S. a może ktoś się wybiera w najbliższym czasie do mediolanu? ;)