Jak i gdzie szukać pracy i mieszkania we Florencji?

Temat przeniesiony do archwium.
Witam. Jestem studentem 3 roku informatyki stosowanej. Razem z moją dziewczyną wyjeżdżamy na 3 miesiąca (lipiec - wrzesień) do Florencji. Dziewczyna znalazła sobie praktyki z Erasmusa w biurze architektonicznym. Na mojej uczelni niestety nie było takiej możliwości i chciałbym szukać tam pracy na własną rękę.
Zwracam się do was z pytaniem czy jeszcze jak jestem w Polsce to warto szukać pracy czy dopiero na miejscu są większe szanse?
W jakich dziedzinach będzie mi najłatwiej ja znaleźć i gdzie jej szukać, bo domyślam się, że w IT będzie bardzo ciężko.
Jeśli chodzi o języki to dobrze znam angielski, a włoski w stopniu komunikatywnym. Uczyłem się w liceum 3 lata, ale było to trochę czasu temu, więc teraz chodzę dodatkowo na lekcję, żeby sobie trochę odświeżyć wiedzę.
Moje drugie pytanie to gdzie najlepiej szukać pokoju do wynajęcia dla dwóch osób i orientacyjnie ile euro trzeba na to przeznaczyć na miesiąc.
Dodatkowo może polecicie jakieś serwisy typu włoskie "gumtree"?
Za wszelkie informację z góry dziękuję i pozdrawiam!:)
O chlopie, zagadnienie wymagajace myslenia-zbyt duzo kwestii poruszonych w jednym poscie. Nie oczekuj zbyt wiele po forumowych pasozytach.

Jesli chodzi o wynajmowanie mieszkan, to w gre wchodzi caparra i to rzadko tylko jednomiesieczna. Nie jest latwo znalezc cos inaczej niz na miejscu, no chyba, ze bedziesz mial szczescie. To samo z praca. Mieszkania mozesz szukac na easystanza ( portal platny, ale jak ktos ma abonament, to mozesz sie z nim skontaktowac za darmo), albo wpisac po prostu w google miasto i np. camere da affittare.
Na couchsurfingu sa tez fora, gdzie ludzie odplatnie wynajmuja mieszkania.
Albo pozostaje jakis hostel, kemping. A moze w akademikach sa jakies miejsca?




Cytat: dr_aiuto
.. Nie oczekuj zbyt wiele po forumowych pasozytach...