Prawo konsumenta we włoszech

Temat przeniesiony do archwium.
Witam wszystkich b.serdecznie w Nowym Roku.Mam taki problem,a mianowicie,w sklepie z pościelą zwróciła moją uwagę bardzo ładna PIUMONE.Pani właścicielka widząc moje zainteresowanie,szybciutko przybiegła,udzielając mi informacji na temat PIUMONE,wymiary które interesowały mnie najbardziej nie odpowiadały mi,wiec z żalem podziękowałam za uprzejmość i chciałam wyjść ze sklepu.Pani właścicielka zaproponowała mi,że jeśli tak bardzo mi się podoba owa PIUMONE,może mi zamówić bez problemu takie wymiary jak chcę.PIUMONE kosztuje 370 eu.Zostawiłam zadatek 70eu i miałam czekać na telefon.Za dwa dni,pani zadzwoniła,że PIUMONE już jest.Zapłaciłam resztę eurasków,podziękowałam i zadowolona wróciłam do domku.Po rozpakowaniu ,okazało się ,że PIUMONE jest inna,niż ta w sklepie,ma inne przeszycia i nieco inny odcień koloru.Wróciłam do sklepu rozczarowana.Właścicielka zaoferowała mi że odeśle PIUMONE do szwalni i zrobią mi taką samą.Nie stało się tak.Wzór szycia jest inny,prosty,nie taki dekoracyjny jak był na tamtej PIUMONE.Właścicielka nie chce mi oddać pieniędzy.Czy wie KTOś NA FORUM,czy mam szanse odzyskać pieniądze? czy jest coś takiego jak federacja konsumenta jak u Nas w Polsce?
Beh detta in parole semplici il diritto di recesso sull’acquisto è previsto per la legge italiana solo per le vendite a distanza, quando cioé il compratore non ha modo di vedere e toccare il prodotto acquistato prima dell’acquisto stesso (cioé la sottoscrizione del contratto di acquisto).
In questo caso basta mandare una raccomandatata entro 10 giorni al venditore per esercitare il proprio diritto di recesso (non serve una giusta causa) ed avere i soldi indietro.


Diritto di Recesso: NON E’ PREVISTO quando:
• Per tutte le vendite in negozio o in altri locali commerciali del venditore il diritto di recesso NON E’ previsto se non a discrezione del venditore stesso (per esempio le grandi catene lo prevedono in varie forme, dalla restituzione del contante al cambio con altra merce, solitamente entro 7 o 10 giorni)

Także z tego wynika, że nie masz prawa do zwrotu, bo nie sprawdziłaś towaru przy odbiorze.
Niestety, to był błąd.
A, że ekspedientka zarobiła na tym minimum 250 euro na czysto, to na pewno nie będzie chciała oddać Ci tych pieniędzy:(
http://incautoacquisto.com/2009/12/02/come-funziona-il-diritto-di-recesso-sugli-acquisti/

A tu coś więcej:)
piumone..piumino ....ale jak zamkniesz oczy..i zgasisz swiatlo--to nie powinnas az tak brac sobie do serca ,malo dekoracyjnego wzoru szycia i odcieniu..W nocy wszystkie koty sa czarne
http://prawa-konsumenta.wieszjak.pl/konsument-w-ue/94892,Wlochy.html
.....Wymiana towaru

Sprzedawcy nie są prawnie zobowiązani do wymiany towaru. Jest ona uzależniona od dobrej woli sprzedawcy. Z tego względu istotne jest, aby przed dokonaniem zakupu upewnić się, czy sprzedawca zgodzi się na wymianę lub uzyskać pisemne potwierdzenie – na przykład w formie notatki na paragonie.

Czytaj więcej na Wieszjak.pl: http://prawa-konsumenta.wieszjak.pl/konsument-w-ue/94892,2,Wlochy.html#ixzz2INDTK1uB
Za niespełna dwa lata powstanie internetowa platforma Online Dispute Resolution, która będzie służyła do rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a firmami, działającymi także na terenie innych krajów Unii niż Polska - podaje portal newseria.pl. Ma to być sposób na polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich, jednak nie tak jak dotychczas - w realu, ale przez internet.

W razie kłopotów z wyegzekwowaniem swoich praw nie trzeba będzie składać pozwu w sądzie, wystarczy zalogować się i wypełnić w Internecie specjalny formularz - sprawy będą załatwiane w każdym z 23 języków Unii, za darmo.
calosc: http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/1,126512,12820938,Kupisz_sukienke_w_Wloszech__Bedziesz_ja_mogla_reklamowac.html
Poradziłam sobie.Oddali mi forse i przeprosili.Dzięki za porady.
Och ,swietnie...
Temat przeniesiony do archwium.

 »

Życie, praca, nauka