J. włoski matura

Temat przeniesiony do archwium.
Witan
Mam mały problem. Jestem w trzeciej klasie technikum, za rok zdaje maturę z języka włoskiego. Uczę się sam, toteż nie potrafię ocenić mojego poziomu wiedzy. Od paru lat jeżdżę do Włoch na wakacje i wtedy mam styczność z językiem po za tym sam uczę się gramatyki. Po upływie jakiegoś czasu potrafię przełamać barierę językową i rozmawiać (udzielać odpowiedzi, pytać, wyrażać chęci, ale i to z dystansem),ale gdy wrócę z powrotem do kraju i mija jakiś okres na powrót zapominam i ciężko mi się rozmawia. Korzystam także ze skype, chatów, oglądam telewizje (czasem rozumiem, czasem nie, a czasami to się domyślam)…. Stąd rodzi się moje pytanie: jak najlepiej mogę się przygotować do matury na poziomi podstawowym, czego mogę się spodziewać i nad czym popracować najwięcej ( gramatyka, komunikatywność)?

-z góry dzięki, DODANY
No wiec , przede wszystkim, gdybym byla na twoim miejscu, to jak najpredzej zalatwilabym sobie korki z tego jesyka, albo zapisala sie do jakiejs szkoly jezykowej, zeby miec regularny kontakt z tym wloskim, przed matura. Masz jeszcze jeden rok, wiec sadze ze do podstawy sie przygotujesz. Jesli chodzi o zakres amterialu to jest on taki sam jak z jesyka angielskiego-te same zagadnienia i problematyki. Co do gramatyki to napewno podstawowe czas (imperfetto,passato prossimo, futuro itp.) no i inne np, zaimki dopelnienie blizszego, dalszego , tryby, itp, wszystko podobne do angielskiego. A jesli chodzi o egzaminy ustne, to wydaje mi sie ze i tak jestes juz na wygranej pozycji, bo miales bezposredni kontakt z jeszykiem, i nie masz bareiry, co stanowi z sumie jeden z wiekszych problemow dla osob nie bedacych nigdy we wloszech, a chcacych zdawac ten jezyk, na maurze (wiem bo sama chcialam)! Powodzenie i pzdr:)
i jak zdałaś?
No, jeszcze nie pisalam matury, dopiero w tym roku pisze...ale planowalam zdawanie włoskiego, niestety zrezygnowalam. Ale moj kolega zdaje wiec sie orientuja co i jak :)

«