kto mi pomoze?

Temat przeniesiony do archwium.
Completare le frasi con i dimostrativi quelli, quei, quegli

1.E il praticante che ho assunto, rispose Pereira, ma non riesce a farmi un necrologio per........... scrittori cattolici che hanno preso buone posizioni politiche.
2.Pereira si tolse la giacca e apparecchiò la tavola. Mise i piatti di Caldas da Rainha,............ della sera prima.
3.Arnvederci, disse, e sorvegli .............. ragazzi che giocano a palla, secondo me non sanno nuotare e poi danno fastidio ai bagnanti.
4.Frugò fra i costumi da bagno per vedere se ne trovava uno all'antica, di .............completi, che gli coprisse anche la pancia.
5.È tempo che le confessi una cosa, mormorò Monteiro Rossi, mi scusi se glielo dico così in ritardo, ma .............. articoli non sono tutta farina del mio sacco.
6.Chiese al dottor Cardoso di fornirgli un costume, perché lui si era dimenticato di portarlo con sé, si giustificò, e gli disse se poteva trovargliene uno all'antica, di ................. che coprono il ventre e una parte del petto.
7.Gli chiuse ............. occhi chiari spalancati e gli coprì il volto con l'asciugamano.
8.Lui avrebbe voluto proseguire a piedi, perché il cardiologo gli aveva detto che gli ci voleva del moto, ma non ebbe il coraggio di passare davanti a .............. militari sinistri.
anna, mamy tu zwyczaj, ze proszacy o pomoc odrabia zadanie a pozniej ktos to sprawdza :)
trishya dzièki za podpowiedz....nie wiedzialam o tym...
to sà propozycje dla uczàcych siè....jak ja to wypelniè poprawnie to po co dobrze napisane dawac innym? chodzi o uczenie siè!
Czekaj, bo chyba nie rozumiem :) Ty wklejasz te cwiczenia, zeby inni mogli sobie je zrobic i przy okazji sie uczyc? I nie potrzebujesz, zeby ktos wpisal poprawna wersje?
Cytat: trishya
I nie potrzebujesz, zeby ktos wpisal poprawna wersje?

Trishia, ja przypominam, napominam i (widzę, że tego nigdy, kurde, mało) pouczam: na tym forum nie odrabiamy zadań za innych, w związku z czym powyższe ćwiczonko powinno zostać w pierwotnej formie po wsze czasy.
......inaczej było by to złamanie zasad forum, które to zasady głoszą wszem i wobec, że.... i tak dalej i tak dalej.:)
Tak..wkleilam dla innych....
nie wiem jakie sà zasady na tym forum?
Ohohooooo....różne takie.
Hej, Genio :) Twa wytrwałość w napominaniu i przypominaniu jest godna naśladowania.Bravo :)
Ja tylko tak zapytałam koleżankę, bo mnie urzekło "jak ja to wypelniè poprawnie to po co dobrze napisane dawac innym?" ;)
np.?
ja siè przygotowujè do cils b2 lub c1 w czerwcu,znam jezyk wloski czytany,pisany,mòwiè dosc dobrze...chcialampodzielic siè z innymi wiedzà...
chyba siè nie rozumiemy!?
Dziękuję. Do sensu tego wszystkiego jeszcze się nie dogrzebałem. Tak se a priori napomniałem, bo to łatwiejsze i się wygląda na zaangażowanego.:)
Cytat: 36anna
chcialampodzielic siè z innymi wiedzà...

No dobrze, ale jak się chcesz nią dzielić, podając niewypełnione ćwiczenia?
Starzeję się pewnie i na mózg mi siada, bo nie rozumiem.:(
dla innych ktòrzy siè uczà nie ma sensu dac wypelnione cwiczenie,co bèdziecie poprawiac? tu chodzi o wpisanie poprawnej formy w puste miejsca! zdania sà poprawnie napisane wièc co chcecie poprawiac????
chcialampodzielic siè z innymi wiedzà...

Sadzac z nazwy tematu, trudno to odgadnac.

Genio, daj juz spokoj z tym starzeniem, co? Na mozg moze siadac i w mlodym wieku :P
Cytat: trishya
Genio, daj juz spokoj z tym starzeniem, co?

Oj, kryguję się tylko z lekka.:)))
zdania sà poprawnie napisane wièc co chcecie poprawiac????

na ogół poprawia się odpowiedzi, większość osób uczy się właśnie w ten sposób - wypełnia ćwiczenia i później weryfikuje własne odpowiedzi. od samego patrzenia na ćwiczenie nie można się specjalnie dużo nauczyć.

a co do tytułu i ogółu, jakiej konkretnie pomocy potrzebujesz?
edytowany przez dorotka78: 30 mar 2011
1.E il praticante che ho assunto, rispose Pereira, ma non riesce a farmi un necrologio per quegli scrittori cattolici che hanno preso buone posizioni politiche.
2.Pereira si tolse la giacca e apparecchiò la tavola. Mise i piatti di Caldas da Rainha, quelli della sera prima.
3.Arnvederci, disse, e sorvegli quei ragazzi che giocano a palla, secondo me non sanno nuotare e poi danno fastidio ai bagnanti.
4.Frugò fra i costumi da bagno per vedere se ne trovava uno all'antica, di quelli completi, che gli coprisse anche la pancia.
5.È tempo che le confessi una cosa, mormorò Monteiro Rossi, mi scusi se glielo dico così in ritardo, ma quegli articoli non sono tutta farina del mio sacco.
6.Chiese al dottor Cardoso di fornirgli un costume, perché lui si era dimenticato di portarlo con sé, si giustificò, e gli disse se poteva trovargliene uno all'antica, di quelli che coprono il ventre e una parte del petto.
7.Gli chiuse quegli occhi chiari spalancati e gli coprì il volto con l'asciugamano.
8.Lui avrebbe voluto proseguire a piedi, perché il cardiologo gli aveva detto che gli ci voleva del moto, ma non ebbe il coraggio di passare davanti a quei militari sinistri.
edytowany przez 36anna: 30 mar 2011
Proszè sprawdzic? Dzièkujè!
Temat przeniesiony do archwium.