spis lektur

Temat przeniesiony do archwium.
Czy ktos z forumowiczow studiujacych italianistyke, na jakiejkolwiek uczelni, moglby mi powiedziec, czy funkcjonuje u Was spis lektur, do wszystkich przedmiotow. Studiuje inna filologie i u nas jest ksiazeczka pt. "spis lektur"; ucze sie wloskiego i bardzo bym chciala zobaczyc taki wloski spis. Moze jest on umieszczony na jakiejs stronie, albo ktos z Was ma go na komputerze? Jesli tak, bardzo prosze, dajcie znac.
chetnie i ja przylacze sie do prosby
Studiuje italianistyke, ale niestety nie posiadam żadnego spisu lektur
szkoda :(((
Ja bez spisu lektur nie polapalabym sie, co mam czytac, tyle tego :)

Jesli jednak ktos moze ma, to prosimy :)
Na italianistyce nie ma (wiem, bo studiuję) żadnego spisu lektur, bo lektur i tak nie byłoby gdzie wypożyczyć :) Opieramy się na kserówkach
No tak,racja... ale szkoda!!

Ciekawa jestem po prostu np jakie wloskie ksiazki z roznych epok warto przeczytac, czy sa podreczniki do historii literatury, albo do historii jezyka, gramatyki historycznej... Ucze sie wloskiego intensywnie i chcialabym moc przeczytac to wszystko- a bez takiego spisu, to po prostu nie wiem, co :)
No ale jesli go nie macie, to moze jakies wskazowki bym prosila... Zwykle ksiazki np. do gramatyki dla osob uczacych sie na kursach takie okrojone sa, chcialabym poznac zagadnienia od podszewki.

Bardzo prosze o jakies podpowiedzi :D
Bardzo dobrą książką do gramatyki jest "Grammatica della lingua italiana con nozioni di linguistica" autorstwa Dardano i Trifone. Co do literatury to jest wiele książek, np. "Spazio letterario". Podziwiam, że chcesz uczyć się gramatyki historycznej, naprawdę średnia przyjemność ;)
Tak, Dardano rzeczywiscie bardzo dobry, całego mam skserowanego :)
dzieki!!

Uczyc sie historycznej nie chce, bo u mnie ledwo ja zdalam ;) wiem, ze to paskudny przedmiot, ale sa zagadnienia, ktore czasem chce poznac dokladnie, a na kursach o takich rzeczach sie nie mowi.