Ratunku...mózg mi się lasuje :))

Temat przeniesiony do archwium.
Witam wszystkich!!
Od wczoraj nic innego nie robię, jak studiuję wszystko co jest związane z moim problemem...wasze wypowiedzi+ ustawy+ dekrety+ uchwały i... juz mi się mózg zlasował... :))
A chodzi o to że: we Włoszech pracuję od 4 lat. Typowa sezonowa praca w hotelu. Do tego roku każdorazowo otrzymywałam permesso di soggiorno ważne 3 miesiące.
W sierpniu tego roku zajżałam do questury nie pamiętam nawet po co... i chyba miałam szczęście, bo zaraz na dzień dobry, kiedy powiedziałam, że jestem Polką dostałam od jednej pracownicy wydruk circolare n.21/2006. Potem zostałam prawie od razu oddelegowana do innej pracownicy- Polki, bo "lei ti spiega meglio" :))
Po 5 min. rozmowy kobieta spytała, czy chcę cds per attesa occupazione (też bym nie chciała:)) ). No i dostałam prenotazione rilascio titolo di soggiorno... i teraz moje pytania:
od 24.12. podejmuję pracę (również sezonową w innym hotelu), czy w związku z tym:
- mogę starać się przed rozpoczęciem pracy o iscrizione al registro anagrafico dei lavoratori in attesa di occupazione ( ta polka w questurze pow. że mogę o to wystąpić w każdym momencie mojego nie-zatrudnienia). Dodam, że mój pracodawca wziął ode mnie ksero paszportu i codice fiscale na wyrobienie dokumentów...
-mogę, w oparciu o domicilio, jaki gwarantuje mi pracodawca na czas wykonywanej pracy, starać się o tessera sanittaria?
- czy moje zatrudnienie nie dyskwalifikuje mnie w staraniu się o cds, a jeśli nie to czy również mogłabym wykorzystać tymczasowy adres?
a.. jeszcze jedno... w CUD wyczytałam, że mój ex-szef opłacał mi składki na INPS. Znaczy, że mnie już zapisał to ja już nie muszę, no nie? :) a w związku z tym i co teraz? i jeszcze co z SSN?
Ja wiem, że to już gdzieś pewnie było poruszane na forum, ale bardzo proszę o pomoc... polskie ustawodastwo mnie osłabia, biurokracja włoska kładzie mnie na łopatki... przez nokaut! :))
Z góry wszystkim dziękuję
L.