Usługi informatyczne, czy to się opłaci w Rzymie?

Temat przeniesiony do archwium.
Jestem informatykiem, za jakiś czas wyjeżdżam do Rzymu do rodziny. Czy na terenie Rzymu opłaci się wykonywać wszelkie usługi informatyczne w domu klienta (serwis komputerowy, instalacje systemów itp.)? Zaznaczam, że znam włoski komunikatywny, mam gdzie mieszkać i mogę liczyć, że rodzina, która utrzymuje szerokie kontakty z Włochami może mnie polecać. Czy taka działalność ma sens?
Dorotka, taka dzialalnosc ma wszedzie sens;) zwlaszcza jesli jestes w tym dobra:)
najtrudniej jest chyba zawsze zaczac i zdobyc pierwszych klientow, potem ci klienci (jesli sa zadowoleni) przekazuja dalej informacje o takim specjaliscie.
Przyznam, ze mnie ostatnio zajelo troche znalezienie informatyka, ktory pracowalby tak, jak ja (czy szerzej: moja firma) chcialam, zeby pracowal - sprecyzuje: zero umowy serwisowej, jedynie sporadyczne wizyty kontrolne i ewentualnie interwencja osobista lub telefoniczna ,w przypadku problemow. Nie wszyscy chcieli na to pojsc:) Mysle, ze jak bedziesz w miare elastyczna, to bedziesz miala "wziecie";)
Rodzina zaoferowała pomoc - będą polecać mnie znajomym Włochom. Mogę też liczyć na dowożenie mnie do klientów na początku (Rzym jest duży). Nie orientujesz się jakie są przeciętne stawki za tego typu usługi?
Dorotka do nas do firmy (to jest mala firma) przyjezdza taki technik informatyk w razie jakichkolwiek problemow i bierze 40 euro za godzine pracy. Tylko, ze to nie jest osoba prywatna a pracownik firmy, ktora sie zajmuje tego typu uslugamii wystawiaja fakture.
Aha i to jest w Mediolanie a nie w Rzymie, takze nie wiem czy pomoglam ;-)
ah zapomnialam, no i to jest 40 euro + IVA
Generalnie , jesli nie ma umowy , ktora najczesciej obejmuje jakis pakiet godzinowy np. 10, 20 (ale wtedy kalkuluje sie cene za godzine troche nizsza niz za godzine bez umowy) od 35-50 euro za godzine.
zerknij np. na te strone, jak oni to rozwiazuja:
http://www.help-informatica.net/offerta/