rejestracja malzenstwa

Temat przeniesiony do archwium.
Witam serdecznie i jak zawsze licze na Wasza bezcenna pomoc:)
Wyszlam za maz za Wlocha. Wiem, ze powinnam zarejestrowac moje malzenstwo w Polsce.
Co mi jednak grozi, jesli tego nie zrobie? Czy jest jakis okreslony okres czasu, w ktorym powinnam to zrobic?
Dzieki serdeczne
a do USC nie mozesz zadzwonic i spytac sie?...:D latwiej ci bedzie sie rozwiesc pozniej..bo w kraju...gdzie rozwod jest i tanszy/bo bez koniecznosci posiadania adwokata co jest obowiazkiem w Itali/ i szybszy ,nie czeka sie 3 lat plus 1 rok jak to jest w przypadku kobiet wloskich/ten plus 1 rok to jet odczekanie w //przypadku ponownego zamazpojscia/
REJESTRACJA ZWIĄZKU MAŁŻEŃSKIEGO

Informacja

Związek małżeński zawarty przez obywatela polskiego za granicą należy zarejestrować w polskich księgach stanu cywilnego. Czynności tej można dokonać za pośrednictwem tutejszego Wydziału Konsularnego, bądź osobiście w USC właściwym dla ostatniego miejsca zameldowania w Polsce.

I. Osoby zamierzające zarejestrować w Polsce - za pośrednictwem tutejszego Wydziału Konsularnego - związek małżeński zawarty za granicą, winny złożyć w oryginałach następujące dokumenty:

1) wniosek o zarejestrowanie związku małżeńskiego do USC ostatniego miejsca stałego zameldowania w Polsce (załącznik Nr 1); wniosek o uzupełnienie danych w akcie małżeństwa (załącznik Nr 2), oświadczenie o nazwisku (załącznik Nr 3);

2) odpis zupełny aktu małżeństwa (la copia integrale dell'atto di matrimonio);

3) tłumaczenie na język polski wymienionego w punkcie 2 dokumentu;

4) odpis skrócony aktu urodzenia współmałżonka nie będącego obywatelem polskim (l'estratto per riasunto degli atti di nascita, con paternita e maternita);

5) tłumaczenie na język polski wymienionego w punkcie 4 dokumentu;

Osoba składająca wniosek o rejestrację związku małżeńskiego winna legitymować się ważnym paszportem.
Opłata konsularna za rejestrację związku małżeńskiego wynosi 48,00 Euro.
Jeżeli osoba wstępująca w związek małżeński nie zmienia nazwiska (pozostaje przy dotychczas noszonym) - może dokonać rejestracji za pośrednictwem poczty tj. przesyłając na adres:
Ambasciata di Polonia, Ufficio Consolare

Via Rubens, 20; 00197 Roma
dokumenty wymienione w punktach: 1-6 oraz fotokopię paszportu tj. strony ze zdjęciem, danymi osobowymi zainteresowanych i z terminem ważności tego dokumentu, a także kopię przekazu pocztowego (il vaglia postale) potwierdzającego nadanie wymienionej wyżej kwoty.

Uwaga! Istotnym jest, aby kobieta nosząca nazwisko inne niż rodowe, zamierzająca zawrzeć ponowny związek małżeński we Włoszech, wstępowała w nowy związek z nazwiskiem dotychczas noszonym (a nie rodowym)..

II. Rejestracji związku małżeńskiego można dokonać osobiście (tj. bez pośrednictwa Wydziału Konsularnego) w USC w Polsce.
Ja jestem mezatka od dwoch lat i jeszcze nie zarejestrowalam swego malzenstwa w Polsce. Z tego co wiem nie ma okreslonego czasu w ktorym trzeba to zrobic (tak mi powiedziano w konsulacie), ale sie powinno ze wzgledu chciazby potem na dzieci gdy sie bedzie staralo dla nich o polski paszport.
http://www.ptvn.com/strona,5,1895,0.html.

Aby zdarzenie stanu cywilnego, które zaistniało za granicą było również odnotowane w polskich urzędach należy je tam zarejestrować. Zarejestrowanie takiego zdarzenia, wpisanie go do polskich ksiąg stanu cywilnego i wydanie polskiego dokumentu potwierdzającego jego zaistnienie jest nazywane transkrypcją albo umiejscowieniem zagranicznego aktu stanu cywilnego.
Czy obywatele Polscy zamieszkali za granicą mają obowiązek rejestrowania zagranicznych aktów stanu cywilnego w polskich urzędach?

Takiego obowiązku nie ma. Oznacza to że obywatele polscy zamieszkali za granicą jeżeli nie umiejscawiają zagranicznych aktów stanu cywilnego w polskich urzędach nie naruszają żadnych przepisów prawa. Należy natomiast pamiętać, że istnieje szereg uprawnień, z których skorzystać można jedynie wówczas gdy przedstawi się polski akt stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu) dowodzący, że pewne prawa przysługują konkretnej osobie.
Najbardziej powszechną sytuacją, która stawia taki wymóg jest złożenie wniosku o wydanie 10-cio letniego paszportu polskiego. Oprócz tego wymóg taki nakładają np. przepisy prawa spadkowego czy przepisy dotyczące prawa do świadczeń z ubezpieczenia społecznego.

« 

Życie, praca, nauka

 »

Pomoc językowa