praca po Liceum Medycznym

Temat przeniesiony do archwium.
Jestem pielęgniarką, mam skończone Liceum medyczne , ale nie mogę pracować.Z Rzymu z Ministerstwa dostałam odpowiedz,że mam zrobić staż w szpitalu który trwa 9 miesięcy oczywiście gratis.Czy ktoś miał podobny problem?.Obecnie pracuję w Casa di Riposo jako opiekunka,ale tu też nie mogę pracować ponieważ nie mam dyplomu opiekunki.Błędne koło.
jedna z moich znajomych,która poznałam na tym forum miała takie problemy.Też kazano zrobic jej 780 godzinny staz(skończyła Studium ale w ostatnich 7 latach nie przepracowała pełnych 5 lat przed wystapieniem o nostryfikację,brakło te 780 godzin).Miała jechac przez agencje,agencja chciała jej nawet płacic kieszonkowe w czasie stazu ale sama musiałaby starać sie o kwatere i wyzywienie,czyli gdzieś musisłaby jeszcze pracować zeby na to starczyło. Acha,staz nie jest wliczany w okres kontraktu jeśli pojechałas z agencja,jesli indywidualnie to tez nie.Skórka niewarta wyprawki.Wiem,ze obecnie pracuje w UK,tam nie miała zadnych problemów z uznaniem polskiego dyplomu.Co do pracy jako opiekunka to pielegniarka moze pracowac jako opiekunka,przecież osoby bez kwalifikacji tez tak pracuja.www.laborpolska.pl,wiem ze oni organizują takie wyjazdy jako opiekunki(do domów prywatnych,kontrakt 2 lata),kurs jezykowy jest na ich koszt.
jesli znasz chociaż w stopniu podstawowym,komunikatywnie j.angielski lub niemiecki poszukaj raczej pracy w krajach z tym jezykiem.zarobisz duzo wiecej,nawet jako opiekunka(wiekszosc pielegniarek tak jedzie a po nabraniu wprawy w jezyku zaczynaja pracę w zawodzie).kup sobie najnowszy numer(albo niech ktos ci kupi w Polsce i prześle tobie)2 tygodnika"Praca i zycie za granica",tam znajdziesz adresy i oferty wszystkich legalnych agencji(ofert z Włoch nie ma)
www.manpower.waw.pl
www.sintesia.it
Pigula 39,ja mam ten sam problem .Od twojego wpisu minelo sporo czasu czy cos sie zmienilo?Napisz do mnie na [email]
czesc,ja nostryfikacje robilam 5 lat temu