Bea sta Do 10 października należalo wpłacić składki INPS za trzeci kwartał lipiec-wrzesień 2009
Aby dokonać wpłaty używa sie blankietów wpłat przesłanych przez INPS do pracodawcy. Jeżeli nasz pracodawca nie otrzymał blankietów, może zgłosić się po nie w biurze INPS w miejscu zamieszkania lub poprosić o nie telefonicznie dzwoniąc pod numer telefonu: 803164. Wpłaty na składki na ubezpieczenie społeczne można również opłacić on-line wchodząc na stronę www.inps.it.
Wysokość składki uzależniona jest od wynagrodzenia pracownika oraz jego godzin pracy. W przypadku zatrudnienia pracownika na 24 godziny tygodniowo, składki naliczane są na trzy sposoby: - wynagrodzenie godzinne do 7,17 €: wysokość składki wynosi 1,33 € (z czego 0,32 € wpłaca pracownik); - wynagrodzenie godzinne powyżej 7,17 € i do 8,75 €: 1,50 € (z czego 0,36 € wpłaca pracownik); - wynagrodzenie godzinne powyżej 8,75 €: 1,83 € (z czego 0,44 € wpłaca pracownik).
W przypadku, gdy pracownik pracuje 25 lub więcej godzin u tego samego pracodawcy wysokość składki godzinnej wynosi 0,97 € (z czego 0,23 € wpłaca pracownik). W roku bieżącym, składki na ubezpieczenie społeczne z lub bez CUAF, czyli składki pracowników spowinowaconych z pracodawcą zostały zrównane. Pracodawca musi wpłacić całkowitą sumę składki, włącznie z sumą opłacaną przez pracownika. Suma ta może zostać odjęta z „busta paga”. Dzwoniąc na numer 8[tel]bezpłatną infolinię INPS (włoski Zakładu Ubezpieczeń Społecznych) i INAIL (KRAJOWY Instytut Ubezpieczeń od Wypadków przy pracy i Chorób Zawodowych) możesz uzyskać informacje w języku polskim. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 20.00 oraz w soboty od 8.00 do 14.00. Serwis jest całkowicie bezpłatny.
W INPS można uzyskać informacje między innymi na temat:
- rent i emerytur, zasiłków i tymczasowych składek indywidualnych;
- wysyłki dokumentów i zaświadczeń dla ubezpieczonych w INPS ( m.in. wyciąg opłaconych składek, świadectwa emerytalne, CUD);
- zadłużenia;
- rejestracja on-line dla pracowników zatrudnionych w domach (w tym dla służby domowej i gospodyń domowych);
- wniosków o zasiłek dla bezrobotnych;
- statusu wniosków i wypłaty świadczeń;
W INAIL można uzyskać informacje między innymi na temat:
- rent;
- obciążenia nakładanego na przedsiębiorstwa;
- motywacji i finansowania działań skierowanych na zapewnienie bezpieczeństwa pracy;
- ubezpieczenia domu;
- rejestracji i potwierdzenia rezerwacji do ścieżek szkoleniowych dla RSPP i ASPP.