chimico in italia

Temat przeniesiony do archwium.
Witam wszystkich serdecznie! Jestem absolwentką Politechniki Krakowskiej, z wykształcenia technolog chemiczny z tytułem naukowym: mgr inż. Mieszkam we Włoszech (mój mąż jest Włochem)i cały czas poszukuję pracy w moim sektorze... jak na razie bezskutecznie... Mam "dichiarazione di valore" mojego dyplomu a także świadectwa maturalnego, jestem zapisana do paru agencji pracy, ale w ogóle nie nie zapraszają mnie na żadne rozmowy kwalifikacyjne... Mówią mi, że powinnam się zgłosić do Ministero di Giustizia w Rzymie i tam prosić o wpisanie do Ordine dei Chimici mojego regionu zamieszkania i wtedy powinno mi być łatwiej ze znalezieniem pracy. Poza tym nie wiem czy powinnam mieć jakieś dodatkowe uprawnienia abym mogła pracować jako chemik we Włoszech? Będę bardzo wdzięczna za szczegółowe informacje :)
czesc.musialabys sie zorientować, czy nie musisz przypadkiem nostryfikowac dyplomu, mnie sie wydaje, ze musisz (dichiarazione di valore stwierdza tylko,że masz wyzsze wyksztalcenie, jednak nie daje Ci qualifica)...poczytaj sobie o nostryfikacjach, duzo juz bylo w temacie..
co do agencji pracy-ja bylam zapisana do 8 czy 9 roznych i nic mi nie znalezli,raz do mnie zdzwonili z pytaniem czy znam rosyjski "bo to przeciez to samo:)" prace znalazlam sama, takze moze lepiej zacznij tez sama szukac..pozdrawiam