Oszusci - mieszkania

Temat przeniesiony do archwium.
Nie sadzilam, ze tak wielu oszustow grasuje nawet jesli chodzi o wynajecie mieszkania! Zamieszczaja ogloszenia ze jest mieszkanie do wynajecia, fotki itd ale bez nr tel.no w sumie ktos moze nie chciec zeby mu wydzwanialy osoby od rana do wieczora, wiec najpierw chce wiedziec z kim ma doczynienia poprzez e-mail.
Napisalam do osoby, ktora zamiescila ogloszenie, i po kilku konwersacjach e-mailowych dosaje taka odpowiedz:
Ciao,

L'appartamento si trova a Bologna .Adesso sono in Germania(ho dei negozi in Berlino).Io affito appartamento alle mie condizioni perche ho provato un`altra volta con un italiano e sono stato fregato.mi ha detto che lo trovo all`Bologna ed io sono partito da Berlino per fare l`affare a Bologna e quando sono arrivato non l`ho trovato.Ho provato a chiamarlo e non rispondeva al telefono.Ho perso 2 giorni e 400 euro per niente.Allora se sei veramente interessato io devo avere la sicurezza che tu verrai e avrai pure i soldi.
Useremmo questo sevizio:Western Union.per me va bene se puoi fare il transfer oggi.qualcuno della tua famiglia o un amico deve mandare i soldi (900 EURO,prezzo per 3 mesi) attraverso Western Union al tuo nome nella citta` di Bologna .dopo aver fatto il transfer per favore mandami il la scansione del foglio da western union per convincermi che tutto va bene.Venerdi ci incontreremmo a Bologna e se sei d`accordo a affito appartamento andremmo tutti e due a Western Union a Bologna ,preleverai i soldi e me li darai.spero che tu abbia capito cosa ti ho chiesto.

To juz zdarzylo sie kilka razy, ta osoba/osoby pozniej kasuja ogloszenie, ktore zamiescili zwykle na drugi dzien lub po 2 dniach max. Chcialabym gdzies to zgloscale niewiem carabinieri? policja? Bo takich powinni karac! na pewno znalezliby ich IP, bo jak wiadomo nikt nie jest anonimowy w internecie. Jak trafia na naiwna osobe, to ta osoba zostanie niezle oszukana.. Co sadzicie?
Ta sama metoda wykorzystywana jest przy oszustwach dotyczących np. sprzedaży motocykli czy samochodów, natknęliśmy się na nią miesiąc temu z kolega, gdy chciał kupić motor. Mail wydal nam się podejrzany, wiec pogrzebaliśmy w internecie, zwłaszcza na rozmaitych forach, i okazało się, ze takich prób oszustwa jest tysiące. Trzeba uważać.
zglosic do carabinieri i isc porozmawiac osobiscie z tym co wydaje/zezwala na takie ogloszenie w swojej gazecie
ktos kto nabierze sie na takie ogloszenie musi byc naprawde wielkim idiota

« 

Życie, praca, nauka

»

Życie, praca, nauka