Dostawcy inernetu?

Temat przeniesiony do archwium.
Witam!
Orientuje się ktoś ,jeśli chodzi o internet we Włoszech? Chodzi mi o internet stacjonarny,nie chodzi mi o internet mobilny ! Jeśli ktoś zna, to prosił bym o stronę ;).
Pozdrawiam!
z tego co sie orientowalam, musisz miec telefon stacjonarny.
Sama bylam ciekawa, czy istnieja jacys dostawcy osiedlowi np. tak jak u nas.
Ale z tego co wiem, a przyznam, ze nie zaglebialam sie w temat, to tylko z telefonem stacjonarnym.
Na podlaczenie dlugo sie czeka i umowa jest praktycznie dozywotnio, wiec jak chcesz zrezygnowac, to trzeba wypowiadac.
Aha i koniecznie na wlasciciela mieszkania.

Moze ktos wie cos wiecej?
dostawcy osiedlowi..nie istnieja Ustawa nazywana popularnie “dekretem Bersani bis” wprowadziła ważne zmiany dotyczące zasad wypowiadania umów z operatorami sieci telefonicznych (stacjonarnych i komórkowych), na połączenie z internetem i telewizyjnymi, m.in.: z Tim, Vodafone, Wind, Telecom, Infostrada, Fastweb, Tiscali, Sky, Premium.
Należy jednak zaznaczyć, że dekret Bersani bis dotyczy tylko zasad rozwiązywania umów wyżej opisanych usług dla osób prywatnych, nie zaś firm czy instytucji.
Konieczność wprowadzenia dodatkowej ochrony prywatnych konsumentów zrodził fakt, że umowy operatorów telefonicznych i telewizyjnych przygotowywane są według pewnego standardu, na gotowych drukach, które klient musi tylko podpisać, nie mając przy tym możliwości negocjowania warunków umowy.

Dekret Bersani wprowadził zmiany, które dotyczą przede wszystkim:
- zasad rozwiązywania umowy przed upływem ustalonego w niej terminu abonamentu;
- zmian adresu, pod którym chcemy korzystać z danej usługi;
- zniesienie dodatkowych kosztów dla kart na doładowanie (carte prepagate)


Wypowiadanie umowy
Prawo przewiduje, że każdy klient może rozwiązać umowę na daną usługę w każdej chwili i bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Dopuszczono jedynie możliwość pobierania opłat przez firmy oferujące usługi telefoniczne, na połączenie z internetem, abonamenty telewizyjne na pokrycie kosztów związanych odłączeniem linii.
Operatorzy Ci nie mogą jednak obciążać klientów kosztami za wcześniejsze wypowiedzenie umowy.


UWAGA: Nawet jeżeli w umowie zawarto klauzulę informującą, że za wcześniejszą rezygnację z abonamentu klient zostanie obciążony karą, zapis ten jest nieważny, gdyż niezgodny z obowiązującym prawem.


Jak wypowiedzieć umowę
Umowę z operatorami sieci telefonicznych, internetowych i telewizyjnych należy bezwzględnie wypowiedzieć (disdire) NA PIŚMIE, wysyłając rezygnację z abonamentu listem poleconym za potwierdzeniem odbioru (lettera con raccomandata e ricevuta di ritorno).
W wypowiedzeniu należy podać swoje dane osobowe, adres zamieszkania, numer klienta lub numer umowy i jasno wyrazić chęć rezygnacji z usługi/abonamentu.


List należy wysłać pod adres prawny firmy (sede legale), jednak można też, jako zapowiedź, przesłać jego kopię faksem.

Zgodnie z przepisami operator ma 30 dni, od momentu otrzymania wypowiedzenia na
odłączenie usługi i po upływie tych 30 dni nie może żądać od klienta żadnych opłat.

W czasie tych 30 dni klient jest zobowiązany zwrócić firmie ewentualne aparaty (np. modem, telefon), jeżeli je dzierżawił.

Ochrona praw konsumentów
Nad prawami konsumentów, korzystających z usług sieci komunikacyjnych czuwa we Włoszech rządowa instytucja o nazwie Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM).

AGCOM zadecydował, że warunki i ewentualne koszty związane z odłączeniem linii/usługi muszą zostać jasno wyszczególnione w umowie. Ponadto, klient bez ponoszenia jakiejkolwiek sankcji pieniężnej może wypowiedzieć kontrakt w każdej chwili.
Jeżeli operator sieci telefonicznej lub telewizyjnej narusza prawo, żądając od klienta dodatkowych opłat, konsument może domagać się respektowania swoich praw bezpośrednio poprzez AGCOM (www.agcom.it). Ustawa nazywana popularnie “dekretem Bersani bis” wprowadziła ważne zmiany dotyczące zasad wypowiadania umów z operatorami sieci telefonicznych (stacjonarnych i komórkowych), na połączenie z internetem i telewizyjnymi, m.in.: z Tim, Vodafone, Wind, Telecom, Infostrada, Fastweb, Tiscali, Sky, Premium
Należy jednak zaznaczyć, że dekret Bersani bis dotyczy tylko zasad rozwiązywania umów wyżej opisanych usług dla osób prywatnych, nie zaś firm czy instytucji.
Konieczność wprowadzenia dodatkowej ochrony prywatnych konsumentów zrodził fakt, że umowy operatorów telefonicznych i telewizyjnych przygotowywane są według pewnego standardu, na gotowych drukach, które klient musi tylko podpisać, nie mając przy tym możliwości negocjowania warunków umowy.
Dekret Bersani wprowadził zmiany, które dotyczą przede wszystkim:
zasad rozwiązywania umowy przed upływem ustalonego w niej terminu abonamentu;
- zmian adresu, pod którym chcemy korzystać z danej usługi;
- zniesienie dodatkowych kosztów dla kart na doładowanie (carte prepagate)
Wypowiadanie umowy
Prawo przewiduje, że każdy klient może rozwiązać umowę na daną usługę w każdej chwili i bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Dopuszczono jedynie możliwość pobierania opłat przez firmy oferujące usługi telefoniczne, na połączenie z internetem, abonamenty telewizyjne na pokrycie kosztów związanych odłączeniem linii.
Operatorzy Ci nie mogą jednak obciążać klientów kosztami za wcześniejsze wypowiedzenie umowy
UWAGA: Nawet jeżeli w umowie zawarto klauzulę informującą, że za wcześniejszą rezygnację z abonamentu klient zostanie obciążony karą, zapis ten jest nieważny, gdyż niezgodny z obowiązującym prawem.


Jak wypowiedzieć umowę
Umowę z operatorami sieci telefonicznych, internetowych i telewizyjnych należy bezwzględnie wypowiedzieć (disdire) NA PIŚMIE, wysyłając rezygnację z abonamentu listem poleconym za potwierdzeniem odbioru (lettera con raccomandata e ricevuta di ritorno).
W wypowiedzeniu należy podać swoje dane osobowe, adres zamieszkania, numer klienta lub numer umowy i jasno wyrazić chęć rezygnacji z usługi/abonamentu.


List należy wysłać pod adres prawny firmy (sede legale), jednak można też, jako zapowiedź, przesłać jego kopię faksem.

Zgodnie z przepisami operator ma 30 dni, od momentu otrzymania wypowiedzenia na
odłączenie usługi i po upływie tych 30 dni nie może żądać od klienta żadnych opłat.

W czasie tych 30 dni klient jest zobowiązany zwrócić firmie ewentualne aparaty (np. modem, telefon), jeżeli je dzierżawił.

Ochrona praw konsumentów
Nad prawami konsumentów, korzystających z usług sieci komunikacyjnych czuwa we Włoszech rządowa instytucja o nazwie Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM).

AGCOM zadecydował, że warunki i ewentualne koszty związane z odłączeniem linii/usługi muszą zostać jasno wyszczególnione w umowie. Ponadto, klient bez ponoszenia jakiejkolwiek sankcji pieniężnej może wypowiedzieć kontrakt w każdej chwili.

Jeżeli operator sieci telefonicznej lub telewizyjnej narusza prawo, żądając od klienta dodatkowych opłat, konsument może domagać się respektowania swoich praw bezpośrednio poprzez AGCOM (www.agcom.it).
wkleilo sie 2 x..sory
http://www.open-sky.it/tooway/promozioni/home-and-office?utm_source=adwords&utm_campaign=HomeAndOffice
Dziękuję bardzo! :)
ja mam vodafone station internet bez limitu z laczem stalym sluzy rowniez jako WiFi + chiavetta (2kb) jak masz laptopa i chcesz nawigac poza domem. koszt 68 euro co 2 miesiace czyli 34 euro na miesiac. Koszt aktywacji 100 euro ktore sa rozlozone na raty ( 1 rata to 50 euro a kolejne 50 euro jest rozlozone na 12 miesiecy ).
a zapomnialam ze nie trzeba miec telefonu stacjonarnego. Zapytaj sie w pierwszym salonie vodafone mozliwe ze teraz maja promocje na swieta. Pozdrawiam.
A mozesz napisac cos wiecej odnosnie szybkosci tego lacza Vodafone?
Jak to oceniasz?

Bede wdzieczna.

aaa sorki pomylilo mi sie jesli chodzi o chiavette jest max 2 gb :) do wykorzystania ;) jesli uzywasz poza domem.

powiem tak zawsze mam internet bez problemu zasieg jest bardzo dobry zawsze mam na full, szybkosc jest dobra nie narzekam, naprawde polecam dlatego jesli sie ma 2 komputery czy jeden stacjonarny i drugi laptop czy 2 laptopy wtedy wszystkie komputery sa podlaczone do internetu. Jestem bardzo zadowolona z tego internetu.
Dziekuje Ci za informacje.

ja mam chiavette :) WIND (polska odmiana wloskiego slowa), i place 20 euro miesiecznie.
nie narzekam w sumie, ale jak sie zbliza nastepny miesiac to juz mozna odczuc , ze transfjer zostal zwolniony, z powodu przekroczenia limitu.
poza tym czesto zdarzaja sie jakies przerwy ostatnio.
Jutro pojde sie zapytac.

Grazie:)
ja wczesniej mialam chiavette TIM 140 ore na poczatku placilam do 20 euro ale pozniej promocja sie skonczyla i wychodzilo tyle samo co place teraz i nie musze ogladac ile godzin mi zostalo :) Pozdrawiam :)
@Saami142
Ja mam chiavetę TIMA bez limitu czasowego,z limitem danych 10GB. Niestety prędkość pobierania, po 23 kb/s w dzień (a ta prędkość to i tak naprawdę jest dobra, często jest po 9 kb,8..) w nocy czasem jest 50, raz mi doszło nawet do 100 kb/s.. Ale to trzeba siedzieć do 3 w nocy ,żeby otrzymać taki efekt,a nie mam zamiaru tyle siedzieć. Oglądam bardzo dużo filmów, dajmy na to wczoraj film buforował mi się 4 GODZINY i był dopiero w połowie.... Dlatego szukam stałego połączenia internetowego, dzięki któremu będę miał szybkość łącza bliską ~5-10 mb/s. Zainteresowała mnie oferta,która podała mi SettediNove,muszę się tylko doczytać dokładniej jak to dokładnie działa.
ja tez ogladam duzo filmow i z vodafone nie ma zadnych problemow, jesli chodzi o predkosc czy zasieg zalezy od miejsca w ktorym mieszkasz, jesli masz czas przejdz sobie do salonu vodafone i sie zapytaj o stale lacze typu vodafone station i oni ci wyjasnia wszystko, oprocz nich jest telecom, Fastweb.
podaje ci stronke z vodafone to co ja mam teraz : http://adsl.vodafone.it/promozione/?ecmp=01_SEM_P
mam chiavete z kartą TIM jest niby dobrze,ale kiedy korzystam z Ekina widzę połowę filmu..pracodawca u którego mieszkam ma stacjpnarny..próbowałam się z nim dogadać,ale nic nie kapuje,albo ja żle mówię..jak go przekonać?mam laptopa to co byłoby potrzebne?
a on ma laptopa czy pc?? jesli stale lacze i ma komputer pc to wystarczy kupic ruter i wtedy internet bedzie bezprzewodowy czyli wifi. Jesli twoj pracodawca ma laptopa i ma internet z funkcja wifi to ty tez sie mozesz podlaczyc bez problemu tylko zeby dal ci haslo do dostepu. jak chcesz wiecej informacji moje [gg] :)
to zalezy gdzie ty ten internet chcesz tzn. gdzie mieszkasz ja korzystam z uslug malego dostawcy, to nie jest jakas wielka firma, jak sa problemy ( w ciagu 3 lat zdazyl sie 1 slownie jeden problem) to dzwonimy bezposrednio do wlasciciela firmy, nie ma zadnych call center i tego typu spraw. mieszkam w okolicach Mediolanu.
omijajcie z daleka Fastweb, to złodziejska firma i tyle. miałem u nich adsl Joy 7 Mega przez rok i ledwo dostarczali 1 Mega i to w nocy ;) jak dzwoniłem na info linie to mnie zbywali i twierdzili że u nich wszystko ok. strony otwierały się minutę a rozmowy na skype to tylko bez kamerki, nadmieniam że sprawdzałem na stacjonarnym i na nowym laptopie. kase brali bez mrugnięcia oka a klienta nie szanują i zawsze mają wymówkę, najczęściej że masz niesprawny komputer i dlatego wolny internet, naprawdę żenujące. szczerze odradzam tego operatora!!!
no patrz a ja tam jestem zadowolona w 100%, nigdy przerw w dostawie, szybkosc zawsze jak w umowie 20Mb, nie mieszkam w duzym miescie, jakosc polaczen wideo swietna, tak samo streaming, widac mam wiecej szczescia ;)
tu nie chodzi o szczęście tylko o linie, ja mam zwykłą telefoniczną (niestety nie ma tu światłowodów, dosłownie trzeci świat ;) i przepustowość to 2 do 3 Mb. a co do Fastwebu to strasznie kręcą, jak dzwoniłem do nich żeby się dogadać to nie chcieli ze mną rozmawiać, ale jak dałem disdette i podpisałem umowę z innym operatorem to po paru dniach zadzwonili i chcieli obniżyć mi cenę za abonament. także dobrze wiedzieli że tutaj jest niski transfer, poprostu oszuści i złodzieje...
Temat przeniesiony do archwium.

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie