kontrola

Temat przeniesiony do archwium.
Witajcie. Poniewaz jestem we Wloszech studentka i zgodnie z planem mam przebywac tu kilka lat, poszlam do urzedu aby sie wpisac do rejestru mieszkancow, czy jak to sie nazywa, generalnie nieistotne. Pani poprosila o dokumenty potwierdzajce ze jestem studentka, ze mam ubezpieczenie z uczelni i tyle. Wypelnila jakies dokumenty, zapytala sie gdzie mieszkam, wydrukowala papier i powiedziala ze mam sie spodziewac kontroli. No i tu jest moje pytanie, co ci ludzie na kontroli beda sprawdzac w mieszkaniu, jakie dokumenty mam im pokazac itd. Pytam sie o to poniewaz nie mam umowy najmu, zreszta jak kazdy kogo znam i tez jest studentem. Bede wdzieczna za jakies info bo kontrole mam ponoc jutro
Z tego co wiem, beda sprawdzac, czy Twoje nazwisko jest na domofonie ...i generalnie czy mieszkasz tam, gdzie powiedzialas. Jak Cie nie zastana, to zostawia aviso, ze byli i ze musisz oddzwonic.

Mnie osobiscie nigdy nie zastali ...bo robia kontrole w typowych godzinach pracy ...czyli ja im na wstepie powiedzialam, ze mnie nigdy w tych godzinach nie zastana... i mnie nie zastawali oczywiscie. W koncu wlasciciel mieszkania do nich zadzwonil i wyjasnil ...ale nie wiem co powiedzial :-)
Dziekie wielkie juz mnie uspokoilas. Z ta kartka na domofonie to wlasnie kobieta w Urzedzie mi o niej powiedziala. Dzisiaj cos na szybko nakleje tak aby wiedzieli gdzie trafic. Dzieki jeszcze raz
Kontrola służy potwierdzeniu, ze rzeczywiście mieszkasz pod adresem, jaki podałaś we wniosku o zameldowanie. Każda gmina ma swoje procedury dotyczące przypadków, gdy osoba zainteresowana pracuje bądź uczy się, wiec nie można zastać jej w domu. Czasami straż miejska sprawdza nazwisko na domofonie, pyta sąsiadów, czy dana osoba tam mieszka, lub - jak w Rzymie - zostawia awizo, ze byli i ze trzeba zgłosić się na komendzie w ciągu 5 dni roboczych.