Przeciez wcale sie nie oplaca kupywac nowgo auta we Wloszech i przewodzic go do Polski.
Ja osobiscie sama kupilam 10 dni temu Volkswagena Polo w renomowanym salonie w Polsce z pelnym wyposazeniem (nic mu nie brakuje) i zaoszczedzilam prawie 5.000 €uro
A jesli rozchodzi sie o prowadzenia auta uzywanego, to istnieja 2 sposoby (te najtansze)
1. Wyrejestruje sie auto we Wloszech(cessione per exporazione all estero), auto pozostaje w Itali na kilka dni bez tablic, wiec nalezy je zabezpieczyc, najlepiej zamknac w galazu zeby nie bylo problemow. Dokumenty przesyla sie do Polski, po znajomosci zaltwia sie przeglad techniczny , wyrabia dokumenty i blachy (rejestruje), powraca sie do Italia aby zalozyc tabice i wraca sie do Polski autem.
2. Jedzie sie do Polski autem na blachach wloskich , pozostawia sie w garazu w Polsce (bezpiecznym miejscu), przesyla sie dokumenty wlascicielowi wloskiemu, on wyrejestruje auto i z powrotem przesyla dokumenty do Polski (cessione per exporazione all estero), wtedy robi sie przeglad w Polsce i rejestruje auto w polskim urzedzie komunikacyjnym.