W/g artykulow 130 i 132 D.Lgs. 206/2005 (Kodeks konsumenta), sprzedawca obciazony jest gwarancja na towar przez okres dwoch lat, ale kupujacy musi zglosic usterki i nieprawidlowosci produktu w ciagu dwoch miesiecy od odkrycia ich czy tez pojawienia sie defektu. Konsument ma prawo do
bezplatnej reparacji produktu albo do jego wymiany (wolny wybor konsumenta) na towar o tej samej wartosci.
Jesli reparacja albo wymiana wiaza sie ze zbyt duzymi kosztami, konsument ma prawo zadac zwrotu czesci kosztow poniesionych przy zakupie a jesli produkt stal sie absolutnie nieuzyteczny, do zwrotu calej wplaconej kwoty. Warunkiem prawa do reklamacji jest okazanie paragonu otrzymanego przy zakupie. Jedna rada - poniewaz paragony, z biegiem czasu plowieja i sa nieczytelne, przy drozszych zakupach nalezy zrobic ksero paragonu i przechowywac z oryginalnym.