do spr mam kilka sytuacji, mam nadzieje ze ktos znajdze chwilke czasu na spr:) napisze rowniez po polsku:)
1.
A:buongiorno clara!
B: Buongiorno Pier!
A: Come ti sente? e molto pallida
B: ho bronchite. ritorno dal dottore
A: posso ti aiuto?
B: non, grazie. vado dal farmacia e dopo a casa
A: bene ciao!
B; Ciao!
po polsku:
A:czesc clara! B:czesc pier! A:jak sie czujesz?jestes bardzo blada. B:mam zapalaenie oskrzeli. wracam od lekarza. A:moge ci jakos pomoc? B:nie, dziekuje. jade teraz do apteki a potem do domu. A:dobrze, pa! B:pa!
2.
M:buongiorno dottore!
D:buongiorno! cos'e che non va?
M:ho mal di gola. io non ho appetito.
D:tu hai la febbre e tosse?
M:non dottore, cose mi consiglia?
D:tu hai il raffredore. io prescrivo un compressa e il certificato di malattia. tu devi avere cura di stessa!
M:bene, grazie dottore, arivederci!
D:arivederci!
po polsku:
M:dziendobry doktorze! D:dziendobry co panu dolega? M:mam bol gardla. nie mam apetytu. D:masz goraczke i kaszel? M:nie mam doktorze. co mi dolega? D:jestes przeziebiony. przepisze ci pastylki i zwolnienie. musisz dbac o siebie! M:dobrze dokotrze, dowidzenia! D:dowidzenia!
3.
io devi fare gli analisi del sangue. ho paura. erano preliere di sangue! vedo grande siringa che dottore conffica me in il braccio! Questo e terribile!
po polsku:
musze isc na badania krwi. jestem przerazona. beda mi pobierac krew! widze juz jak wbijaja mi wielka strzykawke w ramie! to straszne!
4.
di mattina ho svegliarsi con il mal di gola.io ho preso la compressa. dopo ho misurata la temperatura. ho 38 la febbre! in fretta sono aveta dal dottore. ho detto che molto soffrire. dopo esamino dottore ha detto che io ho l'angina. io ho riceveto il certificato modico e una ricetta. dottore hai prescriveto la dieta per me. dopo io sono aveta la farmacia e sono ritornato a casa.
po polsku:
z rana wstalam z bolem gardla. wzielam pastylke. pozniej zmierzylam temperature. mialam 38 goraczki! szybko pojechalam do lekarza. powiedzialam mu jak bardzo cierpie. po zbadaniu lekarz powiedzial ze mam angine. dostalam zaswiadczenie lekarskie i recepte. doktor napisal diete dla mnie. pozniej pojechalam do apteki a potem wrocilam do domu.
Wiem ze tego jest bardzo duzo jednak jezeli ktos znajdzie chwile to bylabym bardzo wdzieczna:)
z gory dziekuje:)