rachunek za gaz!

Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 39
poprzednia |
Witam wszystkich, pisze bo jestem zdesperowana i moze ktos bedzie mial jakas rade. Otoz we wrzesniu zadzwoniono do mnie z gazowni, ze moj rachunek za okres czerwiec-sierpien jest dziwnie duzy (1500euro!).Zeszlam sprawdzic licznik, byly te same liczby, jakie mieli spisane oni.W poniedzialek przyszli skontrolowac licznik-dziala podobno dobrze. Rozkladaja rece i mowia, ze musimy zaplacic.
Przeciez w miesiacach letnich nawet ogrzewania nie ma, nie bylo nas caly sierpien, a w zeszla zime z calym ogrzewaniem zuzylismy mniej niz to!
Czy ktos mial taka sytuacje, albo orientuje sie czy gdziekolwiek mozemy sie z tym zglosic? Czy sa jakiekolwiek szanse na wyjasnienie tego? W niedziele ma przyjsc hydraulik sprawdzi, czy ktos nam sie nie podlaczyl jak nas nie bylo, bo licznik teraz dobrze nalicza, chodzi tylko o te 3 miesiace.
wiesz co cos w tym jest bo moi tesciowie dostali teraz rachunek na 380 euro a caly okres rozrachunkowy ich nie bylo. moj tesc zablokowal platnosc w banku i powiedzial zeby sobie wyjasniali bo on placic nie bedzie.
Moze powinnas od razu skontaktowac sie z jakas organizacja konsumencka. Wiem, ze liczniki gazowe podaja zuzycie o okolo 10% wyzsze od faktycznego / powinny byc wymienione w calych Wloszech: zajmowala sie tym chyba nawet Striscia la notizia /, ale w Twoj przypadek jest trudny do wytlumaczenia. Sprawdzilas poprzednie rachunki i poprzednie zuzycie gazu? Wszytsko gralo? Ludzie czesto tego nie robia, a potem wychodza megarachunki. Ja mam zwyczaj spisywac stan licznika pierwszego kazdego miesiaca, a zima nawet 2 razy / lepiej wiedziec co nas czeka /. Nie wiem w jakim domu mieszkasz. Kto sie mogl podlazyc? Moze jakas restauracja? Latem zuzyc tyle gazu to jest raczej niemozliwe.
Hej wiesz mojej znajomej przyszedl za ten sam okres rachunek na 800 euro, poszla wyjasnic i powiedzieli jej, ze to cos w rodzaju prognozy i teraz przez cala zime nic nie bedzie placic, no chyba zeby zuzyla wiecej gazu niz te 800 e, ktore zaplacila co jest malo prawdopodobne...z tego co wiem, oplacajac mieszkanie w Polsce, z gazowni tez przesylaja takie prognozy, oczywiscie nie az tak wysokie.
Moze to taki nowy "trynd"? Ciekawe jacy to dostawcy gazu stosuja takie nowe metody. Moim zdaniem jak na zaliczke na poczet przyszlego zuzycia to jest to bardzo duzo. Zajrzyjcie do umowy z dostawca: to musi byc okreslone. Moj dostawca prosil o podanie mu stanu licznika na 30.10 br. Mam nadzieje, ze takie dane wezmie pod uwage. A tak w ogole obawiam sie, ze to moga byc skutki uboczne konkurencji. Dobrze, ze o tym piszecie. Trzeba byc czujnym.
Niestety, ale prognoza to to nie jest... Patrzylismy na wczesniejsze rachunki i byly nomalne.Teraz zrobili oni ostatni odczyt w czerwcu, a potem we wrzesniu my im podalismy stan licznika i bylo o 2049m3 wiecej.A przez cala zeszla zime zuzylismy ok1400!!! Czy ktos moze sie orientuje gdzie moglabym napisac jakies pismo? Odwolac sie?
ja tez dostalam astronomiczny rachunek, zadzwonilam i dowiedzialam sie, ze jest to "wyrownanie"jakich tam poprzednich rachunkow ,ktore nie byly prawidlowo naliczane(sami sobie odczytuja i licza, czemu to ja mam byc ukarana!).Jest na rachunku "linia verde" tam mozesz zadzwonic ,podali mi numer faxu, wyslalam pisemko i na razie cisza.w kazym razie im tego nie zaplacilam.
http://www.autorita.energia.it/

L’Autorità per l’energia elettrica e il gas è un’autorità indipendente istituita con la legge 14 novembre 1995, n. 481 con funzioni di regolazione e di controllo dei settori dell’energia elettrica e del gas.
http://www.autorita.energia.it/consumatori/schede/reclami.htm
Ja miałam podobną sytuację z prądem.Numery i stan licznika sie zgadzały,wszystko było ok, niby.
Ale zrobiłam sobie małą lekcję matematyki i wyliczyłam (oczywiscie zaokrąglając) cenę za jednostkę z ostatnich miesięcy (to co zapłaciłam(rachunki z poprzednich miesiecy) podzieliłam przez całkowity stan licznika (od momentu startu) i mi wyszła cena za 1KW (co miesiac spisywałam licznik) dalej pomnożyłam sobie ostatnie zużycie i kwota wyszła o połowę mniejsza niż na rachunku.
Więc poszłam z tym do Enelu do Pana analityka i pokazałam mu drogę jak to wyliczyłam,sam zacząl coś tam pstyrkac klikać na kalkulatorze i wyszło mu tak samo a jak przeliczył to samo w systemie to ta sama cena i ilość jednostek dawały zupełnie inny wynik.I sie uśmiechnął i powiedział,wie Pani te taryfy sa rózne.
Więc kalkulatory mają dobre,ale system to już inna kwestia.
Tekst,że to wyrównanie to ich stary numer.Że mieli zmieniany system i od następnego miesiąca będzie już dobrze itd.. To są wymówiki,ani pisma ani linia Verde niczego tu nie zmieni.
Chi può presentare il reclamo
I reclami all’Autorità per l’energia elettrica e il gas relativi al rispetto, da parte degli esercenti, dei livelli qualitativi e tariffari nei settori di competenza dell’Autorità possono essere presentati da consumatori o utenti, anche se esercenti, e dalle associazioni di consumatori o di utenti.

Le associazioni di consumatori o di utenti devono indicare il possesso dei requisiti di legittimazione definiti nel regolamento approvato con la deliberazione dell’Autorità per l’energia elettrica e il gas n. 44/97 del 16 maggio 1997, come modificato con deliberazione n. 56/99 del 7 maggio 1999.

Procedura di reclamo
Prima di presentare il reclamo all’Autorità per l'energia elettrica e il gas occorre:

presentare un reclamo scritto all’esercente, con una modalità che consenta di provare la data del ricevimento (ad esempio, presentazione agli uffici dell’esercente, che è tenuto a rilasciarne ricevuta; raccomandata con avviso di ricevimento; telex; telefax con domanda di conferma scritta di ricevimento; telegramma con avviso di ricevimento; posta elettronica, o ogni altro mezzo idoneo al raggiungimento dello stesso risultato);
attendere la risposta scritta che l’esercente è tenuto a fornire.

Il reclamo può essere presentato all’Autorità per l’energia elettrica e il gas:

se la risposta scritta dell’esercente non è soddisfacente;
se sono trascorsi almeno trenta giorni dalla data in cui l’esercente ha ricevuto il reclamo e questi non ha ancora fornito una risposta.
Il reclamo può essere presentato contemporaneamente all'esercente e all'Autorità per l'energia elettrica e il gas se si riferisce a situazioni che possono provocare danni gravi e irreparabili. In questo caso è necessario indicare i motivi di pericolo e i danni gravi e irreparabili che possono derivare dalla situazione cui si riferisce il reclamo. La fondatezza dei motivi indicati sarà valutata dall’Autorità per l’energia elettrica e il gas.

Presentazione del reclamo
Il reclamo, redatto in modo leggibile e completo, deve essere inviato tramite posta o fax a:

Autorità per l’energia elettrica e il gas
piazza Cavour 5
20121 Milano
fax n. 02.65565230 / 02.65565266.

Al reclamo devono essere allegati:

copia della ricevuta o dell’avviso di ricevimento del reclamo presentato all’esercente;
copia della risposta al reclamo da parte dell’esercente;
copia del contratto (ove disponibile) o di altra documentazione relativa al contratto.
Per una valutazione più rapida ed efficace è inoltre opportuno allegare copia del reclamo presentato all’esercente e dei documenti idonei a provare l’irregolarità oggetto del reclamo.

Quando il reclamo risulta irregolare o incompleto ne viene data comunicazione all’autore entro quindici giorni, assegnando un termine per la regolarizzazione o il completamento.

Conseguenze del reclamo
La presentazione di un reclamo all’Autorità per l’energia elettrica e il gas non comporta automaticamente l’apertura di un procedimento nei confronti dell’esercente.

Gli uffici dell’Autorità per l’energia elettrica e il gas valutano la regolarità, la completezza e la fondatezza del reclamo ai fini di un eventuale intervento per l’esercizio delle proprie competenze.

Se il reclamo risulta manifestamente infondato, o comunque non diretto a dare impulso ad interventi di competenza dell’Autorità per l’energia elettrica e il gas, se non è regolarizzato o completato entro i termini indicati, o se l’istanza è stata nelle more soddisfatta dall’esercente, ne viene disposta l’archiviazione, che viene comunicata ai soggetti interessati.
Nie zostawiajcie odczytywania licznikow tylko dostawcy gazu. Odczytujcie sami w podanych okresach i przekazujcie im dane / sa rozne mozliwosci: internet, tel, sms itp. /.
Wracajac do omawianego przykladu, zuzycie gazu jest tak wysokie, ze musi to miec jakies wyjasnienie. Byc moze zaczynajac od kontroli technicznej samego licznika.
Un pò di consigli:
http://it.answers.yahoo.com/question/index?qid=2[tel]AA9E8YS
Zgadzam się z przedmówczynią,że trzeba to kontrolować.Ale czy sądzisz że w każdym z opisanych powyżej przypadków jest coś z instalacją gazową?
Ja nie sądze.
Jesli ktos na biezaco sam nie kontroluje zuzycia i rachunkow, to nie wie czy np. w poprzednich okresach placil prawidlowo.
idylla, zrobilam tak jak napisalas (mam nadzieje, ze dobrze policzylam) i za wczesniejsze miesiace srednio wyszlo mi 0,63/m3, a w tym dziwnym rachunku 0,73/m3. Wiec roznic wyszla, ze zamiast placic 1500euro powinna 1300. Ela chyba byly podwyzki, wiec chyba by sie zgadzalo. Sama nie wiem o co o tym myslec.
Z tych obliczen wyszlo mi, ze w 2007/2008 od czerwca do czerwca zurzylismy 1254m3, a teraz w 2008 od czerwca do wrzesnia 2049m3.W trzy miesiace, wiecej niz przez caly rok. Czy to w ogole jest fizycznie mozliwe?
Dzis poprosze kolezanke, zeby mi dokladnie przetlumaczyla na pl ta stronke, ktora tu podajecie,bo nie do konca rozumiem co powinnam zrobic, zeby tam sie zglosic.
Jednym problemem jest o tj pisała kolżanka linlin iż trzeba spisywać liczniki,święta racja.
Podwyżki zapewne były i są różne taryfy więc jest to możliwe.
Możesz jescze udać się do gazowni i zapytać ile kosztuje m3 gazu,ale to chyba już policzyłaś.
Te 2050 m3, faktycznie trochę sporo jak na 3 msc.
Nie wiem co Ci poradzić,może Pan gazownik jeszcze coś by podpowiedział po kontroli instalacji.
Wlasnie sprawdzalam na stronie "Gelsia" i jest tam druk, na ktorym moge zlozyc reklamacje. Oni nic mi nie powiedzieli o reklamacji, tylko ze na swoj koszt ewentualnie moge sprawdzic licznik, czy dziala dobrze. Sprobuje wiec chyba to zaniesc i zobaczymy. Kurcze, w lecie zurzyc wiecej nic przez caly rok? To nie moze byc normalne!
Mozesz jeszcze poprosić o cennik w tym okresie i nawet jak wyjdzie Ci 200 eurusów mniej to zawsze "coś".
Ja proponuję wezwać gościa od instalacji zupełnie niezależnego,taki od nich pracuje dla nich wiecc postuka,popuka i powie że nic sie nie da zrobić,trzeba zapłacić.
Myślę iz koszt nie powinien byc spory może ok 10-20 e.
Tak,ta sumka i stan licznika to nie jest normalne.
Tu nie chodzi o cennik. Zuzycie gazu jest bardzo wysokie. Zima mozna miec watpliwosci, ale latem to jest niemozliwe.
Kami, masz z nimi umowe od dawna? Slysze ostatnio o problemach, jakie maja ci, ktorzy skorzystali z uslug nowych dostawcow i okazalo sie np., ze pewne ilosci gazu maja fakturowane 2 razy / przez starego i nowego dostawce /. Plus jakies duze oplaty stale za zmiany. Pamietac o przyslowiu: chi lascia la via vecchia per la nuova, sa quel che perde ma non sa quel che trova. Reklamacje zloz natychmiast.
oo.. tym to nie słyszałam w IT.Ale warto wiedzieć.
Ale kiedyś w PL była podobna sytuacja z tele2 i tps'a.
Faktycznie były podwojone rachunki.
Jak przeczytalam Twoj wpis to pobieglam szybko po wszystkie rachunki z tego roku-no nie wiem kto sie podlaczyl pod Twoj gaz-ale ja od 20.08 do 21.10-czyli lato zuzylam 48 metrow szesciennych i zaplacilam 44,74 Euro
A od 18.06 do 19,08-pelnia lata-zuzylam 30 m3 i zaplacilam 33,46 E-nie wiem co robicie,ale jest nierealne zuzywac jak piszesz ponad 2000 m3 w kilka miesiecy-i to latem.Ja przez caly rok zuzywam mniej niz tysiac-a mieszkanie mam ponad 160 mq i tez je nagrzewam(no coz na Sycylii to na wydaje latem co dwa miesiace ponad 500E za prad wlaczonej non stop klimatyzacji-a kaloryfery sa baaardzo malo uzywane).Ale powtarzam,ze ponad 2000 m3 jest to strasznie duzo i w letnie miesiace nie wlacczajac ogrzewania odpada zebys je zuzyla-nie wiem co Ci poradzic,jesli na liczniku zgadza Ci sie z tym co oni spisali-ktos Ci sie podlaczyl,to jedyne wyjasnienie( chyba caly blok)-zreszta jesli zadzwonili z gazowni to im tez wydalo sie to dziwne;czy sprawdzili Ci juz brak jakiegos nielegalnego podlaczenia
Jedynym wytlumaczeniem mogloby byc to, ze z Polski przyjechalo 20 osob i w zwiazku z upalami brali prysznic po 5 razy dziennie. Tez nie wiem czy zuzyliby tyle gazu. To, ze cos nie gra, widac golym okiem.
to i za wode też by było sporo :):):)
coś jest namajsterkowane !
No wlasnie! Woda przychodzi nam osobno i w lipcu byl moj tato u nas na TYDZIEN. Nie wiem, moze bylo mu za zimno i sie dogrzewal nie wiem czym :)
Dzisiaj postaram sie dowiedziec jak napisac taka reklamacje. Na tym druku jest okienko:ogetto i tam chyba trzeba opiac o co mi chodzi z ta reklamacja, tylko, ze nie umiem na tyle wloskiego i nie wiem jak to sformulowac.
Co do zmiany firmy, to takiej nie bylo odkad jestem w tym mieszkaniu. W niedziele byl hydraulik i mowi, ze on nie idzi nic dziwnego przy rurach, zeby ktos sie podlaczyl.
To chyba zostanie tajemnica juz do konca!
Kami, dziewczyno, nie daj sie! U mnie w domu gaz faktycznie uzywamy tylko do gotwania, bo ogrzewanie jest centralne i placimy za nie z gory w wynajmie, a woda w bojlerze jest grzana pradem.I powiem ci, ze od 1 kwietnia 2008 do teraz do polowy listopada zuzylismy 12 m3.Przy czym od kwietnia do lipca mieszkal z nami jescze jeden koles, a poza tym mielismy gosci nie raz na tydzien, i co - 12 m3!!! W 7,5 miesiaca, moze byc moze malo zuzywamy,ale nie sadze, bo rano kawa,a wiecozrem jemy obiady, gotujemy, pieczemy,itd.
Ja bym sie zglosila z tym do jakiegos biura praw konsumenta i jak pisaly inne osoby wziela niezaleznego eksperta, poza tym nie zaszkodzi zadzwonic na policje i sie dowiedziec co doradzaja, na pewna nie jestes pierwsza osoba ktorej skradziono gaz.Na pewno cos ci podpoiwedza, gdzie zadzwonic gdzie sie udac,tak nie moze byc, mysla ze obcokrajowiec to mozna go wyr***ac na maksa!
Popros gazownie o szczegolowa rozpiske zuzycia w kazdym miesiacu, pomysl kto ma dostep do licznika i do rozdzielni gazu i zapewne jest to ktos z waszego bloku, zglos to na policje a moze zazadaja ujawnienia kto nic nie zaplacil przez cale lato i to moze wskazywac kto zerowal na Tobie....
Kami, chodzi o ogrzewanie wody, nie sama wode. No chyba ze grzejesz ja pradem. Wtedy sytuacja bylaby jeszcze bardziej nierealna. Bez organizacji konsumenckiej chyba sie nie obejdzie. Dostawca bedzie sie zaslanial stanem licznika.
Przy okazji, ja spisuje stan licznika zuzycia woda robiac zdjecie cyfrowe. Tak go zamontowali, ze nie widac. Tak sobie mysle, ze takie okresowe robienie zdjec roznych licznikow nie jest zlym pomyslem / ja spisuje ze zdjecia dane i zdjecie kasuje /. Inna sprawa, ze u mnie wyszloby szydlo z worka najwyzej po miesiacu. Latem spisuje licznik raz na miesiac. Teraz dopiero widze, ze naprawde warto.
Kami, jesli ktos kombinowal, to musialo to byc w sierpniu. Szkoda ze nie masz danych sprzed wyjazdu.
Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 39
poprzednia |

« 

Brak wkładu własnego

 »

Pomoc językowa - tłumaczenia