Meldunek raz jeszcze

Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 38
poprzednia |
Witajcie, pozwolcie ze wroce do tematu meldunku. Poszperalam troche na forum ale nie znalazlam nic co odpowiadaloby mojemu przypadkowi...

I teraz pytanie jest takie: co ma zrobic ktos, kto nie majac jeszcze zameldowania chce wyrobic Partita IVA?
Partita IVA jest mi potrzebna do otwarcia dzialalnosci bez ktorej nie mam tych wymaganych 5 tysiecy Euro... (Ci ktorzy orientuja sie w temacie wiedza o co chodzi)

Wybieramy sie wlasnie do kwestury (siamo coppia di fatto), jak myslicie jest cien szansy ze cos zalatwie przedstawaiajac argumenty jak powyzej?
Czy cos sie zmienilo w przepisach przez ostatnie pol roku odnosnie coppia di fatto?
Do otwarcia P. IVA nie potrzebny jest meldunek.

Nie bardzo rozumiem, po co wybieracie się do kwestury...

W sprawie "coppie di fatto" nie zmieniło się absolutnie nic.
Byc moze myle pojecia?
Kiedy przed tygodniem startowalam po Partita IVA, Pani w Agenzia delle Entrate poprosila mnie o residenza (czyli jak rozumiem zameldowanie?) Powiedziala ze bez tego nie jest mozliwe otwarcie PI poniewaz firma musi miec sede, w moim wypadku (webmaster) dom w ktorym mieszkam...

Czyli po meldunek to nie do kwestury a do Municipio? Bo tutaj kazdy mowi co innego..
Do P. IVA potrzebne jest domicilio fiscale, a jeśli pani będzie się upierać przy meldunku, to powiedz, ze bez P. IVA nikt cie nie zamelduje.

http://www.italiadonna.it/agevolazioni_fiscali/apertura_partita_iva.htm

(jeśli chodzi o "soggetti non residenti", zjedz w dol)

O zameldowanie występuje się do urzędu meldunkowego danej gminy, kwestura nie ma z tym nic wspólnego.
(PRZEKLEIŁAM DO WŁAŚCIWGO POSTU)

DEE czy to oznacza że osoba zamledowana w wynajętym mieszkaniu moze domeldowac sobie kogo chce?

Jak ja wynajmowałm mieszkanie na legalu to przy meldunku potrzebny mi był akt notarialny nabycia nieruchomości przez własciciela i on we własnej osobie wraz z umową najmu i moim dokumentami (wczesniej permesso itd...)
Mogłam domeldowac kogoś ale tylko na czas określony w kontrakcie najmu i ja jako głowny najemca.

Jak to jest wg prawa?
Odpisałam w poprzednim wątku.
no dobrze,ale sam sie domelduje ale musie miec wszystkie wymagane dokumenty i spelniac warunki,bo np jak najemca chce sobie domeldowac np kolezanke (bedaco na czarno) to nie ma szans.

No niestety w moim przypadku musial byc wlascicel z aktem notarialnym,ja mialam wszystko potrzebne dokumenty i poszlo bezroblemowo.
To, ze do zameldowania trzeba mieć wszystkie potrzebne dokumenty, jest oczywiste. Jednak ani umowa najmu, ani akt notarialny, ani właściciel takimi "dokumentami" nie są.
dokładnie tak,
chciałam to usciślić,bo w poprzednim poscie (o naszej bohaterce) było napisane iż :
"mojego kolegę zameldowali,wymeldowali"
I ktoś mógł to zrozumieć że wystarczy znac kogoś kto ma meldunek w IT i może Cię zameldować.

Dziekuje Ci bardzo
Wroce jeszcze raz do mojego problemu.

To tak:
- znajduje moje Ufficio Anagrafe (juz wiem ze dzisiaj nic z tego bo pracuja do 12:(
- dostaje domicilio fiscale. I teraz pytanie jest takie: na podstawie czego? Cessione di Fabricato... czy jakiegos innego dokumentu?
- ide do Agenzia delle Entrate, wyrabiam Partita IVA
- rozpoczynam działalnosc
- i kolejne pytanie: czy juz w momencie rozpoczacia dzialalnosci (posiadajac PI) moge ubiegac sie o zameldowanie? (nie posiadajac 5 tys euro i nie majac umowy o prace)

Z gory dzieki za odpowiedz!
Milego dnia!
Agencie drogi, tudzież agentko ;)

W biurze meldunkowym nie nadadzą ci domicilio (ani fiscale, ani żadnego innego), bo jest to stan faktyczny, centrum Twoich interesów, nie mający żadnej rejestracji formalnej. Regulowane jest przez Kodeks Cywilny, art. 43, 1 i np. nawet jeśli nie jesteś zameldowana we Włoszech, to jeśli przebywasz tu przez ponad 183 dni, to dla włoskiego fiskusa Twoim domicilio fiscale staja się Włochy i tu masz płacić podatki. To taki przykład. Tak wiec nie masz po co iść do biura meldunkowego, bo odprawia Cie z kwitkiem, to tylko strata czasu. Musisz po prostu spróbować przekonać panią w Agenzia delle Entrate, ze deklarujesz obranie domicilio - siedziby Twojej firmy tu i tam i ze dopiero potem, gdy już zostanie Ci przypisana partita IVA, będziesz mogla się zameldować. I niech Ci nie wmawia, ze osoby zameldowane za granica nie moga mieć partita IVA, możliwe, ze istnieje osobny rejestr, ale to w razie czego, po otrzymaniu zameldowania, pójdziesz i zmienisz numer.

Jeśli już będziesz posiadała partita IVA, nie będą obowiązywać cie limity dochodowe, gdyż dotyczą one osób niepracujących.
Zawsze odsylam,do google-wystarczy partita iva stranieri i prosze-
Guida pratica alla richiesta della Partita IVA e del Codice Fiscale

1.1. IL NUMERO DI PARTITA IVA. A COSA SERVE?

Chiunque ha intenzione di intraprendere un’attività economica deve
richiedere, entro 30 giorni dall’inizio della stessa, il proprio numero di
Partita IVA. La richiesta va inoltrata ad un qualsiasi Ufficio delle Entrate
compilando l’apposito modello:
- AA9/7 per le persone fisiche
- AA7/7 per i soggetti diversi dalle persone fisiche
e presentando semplicemente un documento d’identità del titolare, per
le ditte individuali, e del legale rappresentate, per le società.

Il numero di Partita Iva può anche essere richiesto in via telematica
direttamente, tramite il servizio Internet, o attraverso un cosiddetto intermediario
abilitato che si avvale del servizio Entratel.

Eventuali variazioni dei dati o cessazioni dell’attività, vanno comunicate
negli stessi tempi e negli stessi modi indicati per la richiesta.

1.2. IL CODICE FISCALE

1.2.1. CHE COS’È’?

Il Codice Fiscale identifica il cittadino in tutti i rapporti con gli Enti e
le Amministrazioni Pubbliche.

Per il suo rilascio bisogna presentarsi all’Ufficio locale dell’Agenzia
delle Entrate con un documento di riconoscimento.

Per gli stranieri (se extracomunitari) occorrono passaporto, o permesso
di soggiorno, validi.

Per i neonati basta il certificato di nascita o la relativa
autocertificazione del genitore.

L’attribuzione del numero di codice fiscale può essere effettuata anche
dai Comuni (per i neonati, all’atto dell’iscrizione nei registri d’anagrafe)
e dai Consolati (per i cittadini residenti all’estero) se collegati al
sistema informativo dell’Anagrafe Tributaria.


Proste-z tego,co piszesz znasz wloski,wiec nie ma problemu z uzywaniem internetu po wlosku
a tutaj jeszcze
Cosa devo fare per ottenere la partita IVA?
Per aprire la partita IVA è necessario recarsi presso gli uffici dell’Agenzia delle Entrate presenti sul
territorio, con un documento d’identità valido, il codice fiscale e la domanda in doppia copia, scaricabile dal sito www.agenziaentrate.it.
La presentazione della documentazione può avvenire anche via posta o via computer.
È necessario anche conoscere il codice dell’attività (Codice Ateco) che si intende avviare, reperibile
sul sito www.istat.it.

dosc dokladne wyjasnienie-mozna nawet zrobic przez internet-nie trzeba lazic po urzedach,no widzisz jakie Wlochy sie nowoczesne robia
Dzieki, tylko ze chodzi o to ze zrobilam dokladnie tak jak tutaj jest opisane, najpierw wyrobilam codice fiscale, zabralam ze soba paszport i dowod, wypelnilam odpowiedzie formularze w 2 kopiach, znalazlam codice dell'attivita... a Pani mi mowi ze partita IVA nie dostane bo potrzebna jest residenza... zeby miec residenza trzeba miec umowe o prace lub 5000 euro na wloskim koncie... i tutaj kolko sie zamyka.
Ale skoro Dee pisze ze mozna to tak obejsc to oczywiscie sprobuje:)
Grazie comunque!
Tez kiedys intersowalam sie otworzeniem partita iva i pracodawca powiedzial mi, ze jest do tego potrzebna residenza.

Ale rzeczywiscie musi byc inaczej, skoro Dee tak pisze. :)
Nie wiem, czy tu cos znajdziesz. Wklejam na wszelki wypadek:
http://download.repubblica.it/metropoli_pdf/guide/ravenna_italiano.pdf
Jest tam nawet czesc dot. partnerow obywateli europejskich / o co padaja na forum pytania /.
/wlasnie znalazlam na agenzie entrate-modulistica-modello aa9/9-mozesz go wypelnic on line i jest tam do wypelnienia riservato ai soggetti non residenti-ja place wszystko przez internet iva,ici itp-nie stoisz w kolejkach
Witajcie, pozwolcie ze wroce do tematu raz jeszcze, to tak zeby miec 100% pewnosci ze jak pojde zalatwiac to nie odesla mnie z kwitkiem (chociaz szanse na to zawsze są...)

OK, mam wyrobione codice fiscale i partita IVA.

Teraz sa jeszcze 2 rzeczy przez ktore musze przebrnac:
- residenza
- ubezpieczenie zdrowotne

I teraz tak, z tego co czytam w starych postach do RESIDENZA potrzene mi sa (dajcie znac jezeli o czyms zapomnialam):
1. paszport lub dowod
2. Codice fiscale
3. zaswiadczenie o nadaniu partita IVA
4. dowod ubezpieczenia

No i teraz to najgorsze UBEZPIECZENIE, przyznam ze sie pogubilam w tych wszystkich SSNach ASLach INPSach i INAILach i im wiecej o tym czytam tym mniej rozumiem:(
Uprzejmie Was prosze o opinie co wedlug Was jest lepsze w mojej sytuacji (tj. lavoro autonomo - webmaster)
- ubezpieczenie prywatne, jezeli tak to gdzie na przyklad, ktos ma jakies doswiadczenia w tej kwestii? Ile to moze kosztować/miesiac?
- ubezpieczenie spoleczne, w tym wypadku błagam napiszcie mi gdzie mam iść i z czym...

Z gory dzieki za pomoc (i wyrozumiałośc;)
Pozdrawiam!
F5
Agentko Cooper, jako osobie pracującej na terenie Włoch do zameldowanie NIE jest Ci potrzebne ubezpieczenie zdrowotne, gdyż masz prawo do rejestracji w Servizio Sanitario Nazionale (po uzyskaniu zameldowania lub po złożeniu wniosku o zameldowanie, zależy od ASL).
Dzięki:)
a jak dla mnie to totalne glupoty ..wszyscy robia jak chca a paragrafami mozecie sie bawic, jak w polsce taki sam burdell.wiec przemadrzanie wam nie wyjdzie:):)):)ze powinno byc tak a nie inaczej..hehehhehe
?
Droga Dee i reszta ludzi orientujących się w temacie, mam pytanie pod tytułem:

Minęły 3 lata od otwarcia Partita IVA, skończył mi sie 'regime agevolato delle nuove attivita' i jak twierdzi commercialista żeby przejść na 'regime agevolato de minimis' MUSZE absolutnie mieć rezidenza in Italia...

Do tej pory nie ubiegałam sie o zameldowanie bo żyłam 'trochę tu, trochę tam' i zawsze były to okresy pobytu krótsze niż 3 miesiące, bo w przypadku pracy webmastera mogłam sobie pozwolić na takie pomieszkiwanie.

Teraz sytuacja sie zmieniła wiec żeby przejść do 'de minimis' MUSZE sie zameldować:( (jak nie to podatki 2 razy większe, tak przynajmniej twierdzi commercialista i tyle zrozumiałam z tego co on do mnie...)

Teraz pytanie jest takie, jakie dokumenty muszę przedstawić w Ufficio Anagrafe aby uzyskać zameldowanie w mojej konkretnej sytuacji:
- in posesso di partita IVA
- sposata con citadino italiano
- od kilkunastu lat ubezpieczona w Polsce (z pewnych powodów nie mogę i nie chce zrezygnować z tego ubezpieczenia)
- mogę udokumentować posiadanie 5 tysięcy Euro na koncie
- nie jestem zarejestrowana w SSN (nie będąc zdecydowana gdzie osiądę na stałe nie chciałam 'przywiązywać się' do żadnego miejsca a lekarza odwiedzałam w Polsce bo jak wspomniałam tam właśnie płacę od lat składki)
- sprawa jest pilna, tzn jeżeli do zameldowania będzie potrzebne ubezpieczenie, jestem w stanie wykupić prywatne, byleby tylko zameldować się jak najszybciej to tylko możliwe a co za tym idzie przejść do regime agevolato...

Jakie dokumenty muszę przygotować przed wizyta w Anagrafe i ile to może potrwać w najbardziej optymistycznej / pesymistycznej wersji?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam...
Droga agentko, ;)

w Twojej sytuacji wersja pesymistyczna po prostu nie istnieje.:) Jako "właściciel firmy" podchodzisz pod kategorie osób pracujących we Wloszech i masz pełne prawo do zameldowania bez konieczności okazywania niczego poza tym (a wiec iscrizione alla Camera di Commercio czy wykazanie posiadania P. IVA).

Jeśli chcesz, możesz tez wystąpić o zameldowanie nie jako pracownik, ale jako zona obywatela Włoch (czyli, jakby nie patrzeć, obywatela UE), wtedy nie musisz okazywać nic oprócz aktu ślubu. Ale powtarzam, masz prawo samodzielnego pobytu we Wloszech, bez względu na małżeństwo z Włochem, wiec możesz śmiało iść do urzędu meldunkowego (no i zapisać się do ASL - płacisz składki, wiec czemu nie korzystać ze służby zdrowia również tutaj?).

Pozdrawiam,
Dee
:-Ooooo, takie wiadomości to lubię:)

Wielkie dzięki, jesteś niezastąpiona!
http://economia.virgilio.it/tasse/regime-contribuenti-iva-povera.html
czytajac posty zaciekawilo mnie jedno....a mianowicie.czy to prawda ze osoba z chwila zameldowania,po uplywie jakiegos tam okresu meldunkowego musi placic podatki ,mimo ze nie ma pracy?bo tak to zrozumialam ,na jakiej podstawie placic ma podatki...?
w Polsce placisz podatki do Urzedu Skarbowego w miescie w ktorym jesters zameldowana..placisz od dochodu..i twe podatki ida dla miasta...gdyz zmieniasz staly pobyt..przemeldowywujesz sie placisz podatki dla nowego Urz Skarb .czyli obecnie tam gdzie masz meldunek..placisz bo pracujesz ..podatek placi sie od dochodu..A skoro dana osoba nie posiada dochodu to z czego ma placic czy to wkraju czy w Itali???
HEJ WIKI podatki to nie-no a z meldunkiem i szkola popytam -o ile mozesz poczekac- w kwietniu jak bede nowy dowod corci wyrabiac bo tu co 5 lat wymieniaja-bede w urzedzie to zaszaleje z paniusia co i jak-----bo tu taka lekko TEPA i milion telef rozmow musi odbyc zanim cos odpowie. Badz spytam jak spotkam Rumunki-co bez pracy ale z meldunkiem sa i widze ze sla dzieci do szkoly. Pozdrawiam
Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 38
poprzednia |

 »

Brak wkładu własnego