no to na dzisiaj zostawie wam fajna typologie
Gracze okazjonalni
Największą, ponad 50-procentową grupę stanowią osoby grające w czasie wolnym, gdzie średnia wieku wynosi 44 lata, co prawdopodobnie jest już dla niektórych pierwszą niespodzianką. Drugą jest fakt, że ponad połowa członków tej grupy to kobiety.
Osoby te pracują, grając jedynie okazyjnie, gdy pozwalają na to inne czynności, np. związane z rodziną. Przeważnie korzystają z komputera, na którym grają w gry wyścigowe i sportowe. Rzut oka na salony tej grupy to jednocześnie rzut oka na trendy dominujące w Niemczech: sofy w kolorze terakoty, pamiątkowe kufle, modele ferrari. Komputer stoi w gabinecie, do którego skrada się tata, podczas gdy mama siedzi na kanapie i ogląda telenowele. Wstydzi się on jednak troszkę swojego hobby i niezbyt chętnie rozmawia o nim w towarzystwie dorosłych.
Gracze nałogowi
Drugą pod względem wielkości grupę, obejmującą 24 proc. badanych, stanowią gracze nałogowi - osoby, dla których granie w gry elektroniczne jest od wielu lat stałym elementem dnia. Mają oni około 30 lat, jednak już w dzieciństwie prowadzili walkę z obcymi i przemierzali labirynty na C64 lub Atari 2600. Ta grupa jest pierwszym pokoleniem, dla których temat gier i grania nie jest kłopotliwy - podczas gdy starsi gracze komputerowi raczej nie dyskutują na temat swojego hobby w towarzystwie, gracze nałogowi bez wstydu wstawiają konsolę do salonu.
W weekendy przyjaciele gromadzą się wokół telewizora nie tylko na wieczory wideo, lecz czasami również po to, aby ostrzelać się w rundzie "Quake" lub rywalizować ze sobą w "Need for Speed".
Gracz nałogowy jest marzeniem każdego reklamodawcy: posiada stosunkowo wysokie dochody, które również chętnie wydaje - np. na elektronikę użytkową - ale także czyta gazety, interesuje się dobrą kuchnią i literaturą. Jung von Matt/next uważa jednak, że niemieccy reklamodawcy jeszcze tego nie pojęli.
Gracze intensywni
Do nakreślonego na wstępie stereotypu najbardziej zbliżony jest profil gracza intensywnego, który prawdopodobnie określiłby siebie raczej jako "zagorzałego gracza". Interesuje się wszystkimi rodzajami gier, nie odstraszają go ich skomplikowane menu i interfejsy użytkownika. Poświęca grze więcej czasu niż inni. Może sobie na to pozwolić, gdyż gracze intensywni przeważnie mają maksymalnie 20 lat i jeszcze się uczą. Inne grupy nie mają tyle czasu na granie. Żadna gra nie jest mu obca - od strzelanki po grę strategiczną, od wyścigu po symulację meczu piłkarskiego.
Na przekór stereotypom gracz intensywny nie jest osobą wyizolowaną, kiepsko przystosowaną do życia w społeczeństwie, gdyż najchętniej gra z innymi - online, w sieci komputerowej z przyjaciółmi albo na konsoli. Jest przy tym całkiem normalnym młodym człowiekiem. Kino, koncerty, sport, pierwsza miłość - wszystko to jest częścią jego życia. Gracze intensywni stanowią tylko 5 proc. całej próby reprezentatywnej, będąc tym samym najmniej liczną grupą spośród niemieckich graczy.
Gracze fantazjujący
Gracze fantazjujący to osoby, którym świat gier może czasami zastępować rzeczywistość. Chętnie zatapiają się w epickich przygodach, dlatego też preferują gry przygodowe i fabularne. Możliwość ucieczki przed codziennością dają im również gry wideo. Mimo to gracze fantazjujący nie są samotnikami, lecz posiadają rodzinę - ponad dwie trzecie spośród nich żyje w gospodarstwie domowym z co najmniej trzema osobami. Tę grupę stanowi tylko 6 proc. badanych.
Gracze myślący
Dla ostatniej grupy w tej typologii granie to przede wszystkim pożywka dla umysłu. Gracz myślący ceni zatem gry strategiczne. Nie zależy mu na tym, żeby poprzez grę tylko się zrelaksować, tak, jak to ma miejsce w przypadku osoby grającej w czasie wolnym, do której gracz myślący jest podobny pod względem wieku, przyzwyczajeń konsumpcyjnych i przyzwyczajeń dotyczących spędzania czasu wolnego. Jest on przy tym nieco młodszy - ma średnio 38 lat. Gracz myślący chce, aby gra była dla niego wyzwaniem, chce obmyślać taktykę, wypróbowywać swoją zręczność, mierzyć się z komputerem.
Kocha "Tetris", "Cywilizację" i "Dr Kawashima's Brain Training". Raczej nie konkuruje z innymi graczami, samotnie grając w gry elektroniczne. Gracze myślący stanowią w tej typologii trzecią co do wielkości grupę, obejmując 11 procent wszystkich graczy. Jeśli wierzyć analizom rynku przeprowadzonym przez przemysł gier, w porównaniu z innymi państwami, grupa ta posiada w Niemczech wyjątkowo silną reprezentację. Strategiczne hity takie jak "Cywilizacja" czy "Age of Empires" sprzedają się tu szczególnie dobrze.
Trzymajcie sie dziewczyny bo musze spadac pracowac.P)